י"ח תמוז התשפ"ד, 24/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

השיטור הקהילתי בקרית מוצקין פינה רימון צה”ל וקליעים ישנים ממחסן פרטי

הרימון וקליעי תת-מקלע "עוזי", מתקופת מלחמת יום הכיפורים, היו שייכים לקשיש שנפטר, והתגלו לאחר שהדייר החדש עשה סדר במחסן. ראש העיר, חיים צורי, שיבח את השיטור הקהילתי, שבפעולתו המהירה והמקצועית, ייתכן ומנע אסון

צורי והרימון הצה"לי: שכב במחסן 45 שנה
Monday February 11, 2019
גל זייד

היסטוריה של יותר מ-45 שנה בקרית מוצקין: רימון צה”ל וקליעים של תת-מקלע “עוזי” מתקופת מלחמת יום הכיפורים, נמצאו במחסן פרטי בקריה, והיו שייכים לקשיש שהתגורר ברחוב דרך עכו.

לפני מספר שנים הלך לעולמו הקשיש, שהשאיר את דירתו כעיזבון לילדיו. הילדים, שככל הנראה לא טרחו לבדוק את המחסן, מכרו את הדירה לאדם אחר, מבלי שהיו מודעים ל”אוצרות” שנמצאו במחסן במשך עשרות שנים. כאשר הדייר החדש נכנס למחסן הישן, הוא החל לעשות בו סדר, ובאחד הארונות שבו גילה רימון רסס צה”לי, משנת 72′, שהיה עדיין בתוך אריזתו המקורית, ולצידו קליעי תת מקלע “עוזי”. הדייר החדש, שלא איבד את קור רוחו, הזעיק את השיטור הקהילתי בקריה, בפיקודו של פקד הדר צור, שהגיע מיד לשטח יחד עם חבלן משטרתי, ופינה אחר כבוד את הנשק הצה”לי הישן מזירת האירוע.

מבירור שערך השיטור הקהילתי עולה, כי הרימון הצה”לי הגיע ככל הנראה לארץ ברכבת האווירית שלפני מלחמת יום הכיפורים, שפרצה בשנת 73′, ועפ”י ההערכות, הדייר השיג את הרימון ואת הקליעים במהלך המלחמה, ומאז הם נשארו במחסן הפרטי שלו.

ראש העיר, חיים צורי, שיבח את השיטור הקהילתי, ואמר כי עשה עבודה יסודית, וכי ייתכן מאוד שבפעילותו המהירה והמקצועית מנע אסון.

יצויין, כי השיטור הקהילתי בקרית מוצקין, הפועל בחסות העירייה, מספק שירותי משטרה עבור האזרחים, במטרה למנוע פשיעה ועבריינות או לצמצמן באופן משמעותי, כל זאת במסגרת שיתוף פעולה בין המשטרה, הרשות המקומית ותושבי הקריה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments