י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

השלב השלישי בטיילת “פרס” בקרית ביאליק יוצא לדרך

ראש העיר, אלי דוקורסקי, אישר את התוכנית הנופית להקמת הקטע הסופי של הטיילת, מרחוב העמקים ועד ביה"ס "אורט" קרית ביאליק. כחלק מהפרוייקט הוחלט על שיקום נחל גדורה, שיהפוך לנחל פעיל עם מים זורמים

החניון החדש ייתן פתרון למצוקת החנייה באיזור וישפר את רווחת התושבים. טיילת "פרס". הדמיה: ליגמ פרוייקטים סביבתיים בע"מ
Monday July 8, 2019
בן מרדכי

בשורה לחובבי ההליכה, שהפכו בשנים האחרונות את טיילת “פרס”, לאורך נחל גדורה שבקרית ביאליק, למסלול המועדף עבורם: בימים אלו מוציאה העירייה לדרך את השלב השלישי של המיזם, בין רחוב העמקים ועד בית הספר “אורט” קרית ביאליק, לאורך שכונת “ביאליק דרום”.
שלב ג’ של הטיילת יאופיין ברצועה ירוקה ברוחב כ-20 מטרים לאורך הנחל, אם כי בפועל, יחד עם ערוץ הנחל, תגיע הרצועה לרוחב של 64 מטרים. ערוץ הנחל יפוצל, דבר המאפשר יצירת אי מלאכותי, עליו יוקם חלק מהפארק, שיחובר לגדות הנחל באמצעות גשרונים דקורטיביים. שדרת האקליפטוסים הקיימת תשומר ותהווה חלק בלתי נפרד מהריאה הירוקה. כמו כן, בצידו המזרחי של ערוץ הנחל יונחו תשתיות חשמל, מים, סניקה וכבלים.
מהעירייה נמסר, כי עם השלמת בניית הגשר להולכי רגל ורוכבי אופניים מעל רחוב העמקים, ע”י חברת “יפה נוף”, התאפשר החיבור של שכונת “ביאליק דרום” עם חלקה הצפוני של הטיילת. הגשר מאפשר להולכי רגל ורוכבי אופניים לחצות את הטיילת לכל אורכה מבלי לעבור כבישים בדרך. כמו כן נמסר, כי באמצעות זאת יוכלו תלמידי “אורט” קרית ביאליק, להגיע מדי בוקר לבית הספר בבטחה ובקלות.
כחלק מהפרוייקט, הוחלט על שיקום נחל הגדורה, שיהפוך מנחל אכזב לנחל פעיל, עם מים זורמים, כל זאת בשיתוף משרד החקלאות ורשות מקרקעי ישראל, כחלק מהשבחת השכונה הדרומית בקרית ביאליק. פרוייקט זה יכלול גם סלילת שבילים משני צידי הנחל.
ראש העיר, אלי דוקורסקי: “קרית ביאליק היא עיר ירוקה ובריאה, בה הספורט מהווה חלק משגרת היום-יום. עם השלמת הפרוייקט, תהפוך העיר לפנינת נופש ופנאי של כל האיזור. רק לאחרונה הצלחתי לעצור את תוכניות משרד התחבורה להקים אוטוסטרדה בין עירונית לאורך הנחל, דבר המנוגד לערכי שמירת הטבע ואיזון אקולוגי בר-קיימא”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments