י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

השפיץ של הירוקים

עוד לפני פתיחת משחקי הפלייאוף העליון, דבר אחד כבר ברור: חלוץ מכבי חיפה, ניקיטה רוקאביציה, ישבור את שיא הכיבושים שלו בליגה. רוקאביציה, שסיפק בעונת השיא בבית"ר ירושלים, 14 שערים, כבש עד כה 17 שערים, ועושה זאת בקלילות אופיינית. "אשמח לסיים כאן את הקריירה", הוא אומר

סובל מפציעה. ניקיטה רוקאביצה. צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה
Thursday March 5, 2020
אריה גרינברג

לא רבים זוכרים, כי בקיץ החולף, היה החלוץ המרכזי של מכבי חיפה, ניקיטה רוקאביציה, עם רגל אחת מחוץ לסגל. אמנם במהלך שתי העונות שלבש עד אז את המדים הירוקים, הוא סיים כמלך שערי הקבוצה, אבל המספרים לא היו מרשימים. את עונת 2018/2017 סיים עם 10 שערים, ואת העונה שעברה עם 9 שערים. עם מספרים כאלו, לא פלא שהיו מי שחשבו שכדי להיאבק על האליפות, זקוקים הירוקים לחלוץ מרכזי יותר פורה. בית”ר ירושלים ומכבי ת”א כבר החלו לגלות עניין, אלא שהבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר, הבין בתבונה רבה, כי עדיף לו להשאיר את החלוץ, שהוכיח את עצמו בישראל, מאשר להביא חלוץ זר אלמוני, שעלול להתגלות כפלופ. שחר הציע לרוקאביציה חוזה חדש לשתי עונות, בשכר כולל של 600 אלף דולר, והשאר שייך להיסטוריה.
בדיעבד, זו היתה ההחתמה המשמעותית ביותר של הירוקים בקיץ האחרון. עוד בטרם החלו משחקי הפלייאוף העליון, כבש החלוץ 17 שערי ליגה, כולל שער בניצחון לאחרונה על מ.ס. אשדוד, ובנוסף בישל 5 שערים, והוא אחד הגורמים המרכזיים לכך, שהירוקים יכולים סוף סוף לחלום על אליפות. יצויין, כי המשחק נגד הפועל ב”ש, נערך לאחר סגירת הגיליון.
רוקאביציה (32) נולד בעיר מיקולאייב שברפובליקה הסובייטית האוקראינית, ובגיל 14 עבר עם משפחתו לעיר פרת’ שבאוסטרליה. הוא שיחק באינגלווד יונייטד ובפרת’ SC, מועדונים קטנים שהשתתפו בליגה מקצוענית למחצה באוסטרליה המערבית, בשנת 2007 הצטרף לפרת’ גלורי מהליגה הראשונה, שם שיחק עד תחילת 2009. באותה תקופה חתם על חוזה ראשון מחוץ לאוסטרליה, בטוונטה ההולנדית, ששילמה עבורו 1.2 מיליון דולר אוסטרלי. בהמשך שיחק בהרטה ברלין מהליגה הגרמנית השנייה, תוך שסייע לה להעפיל לליגה הבכירה. באותה עונה רשם רוקאביציה 4 כיבושים ו-12 בישולים, שהובילו אותו למקום השני בטבלת המבשלים בליגה. לאחר מכן שיחק במיינץ ופ.ס.וו פרנקפורט.
בספטמבר 2015 הגיע רוקאביציה לישראל וחתם על חוזה לעונה בבית”ר ירושלים, עם אופציה לעונה נוספת. באותה עונה כבש 14 שערי ליגה ב-30 הופעות, והיה למלך השערים של הקבוצה ולסגן מלך השערים בליגה.
ביוני 2016 חתם רוקאביציה ל-3 שנים במכבי חיפה, שהפעילה את סעיף השיחרור בחוזהו ושילמה עבורו 400 אלף אירו. ביולי 2019 האריך את חוזהו בקבוצה עד תום שנת 2021. באוגוסט 2016 קיבל מעמד של תושב ארעי בישראל, מכיוון שבת זוגו הינה ישראלית. רוקאביציה משחק במקביל בנבחרת אוסטרליה.
אז מה הופך את החלוץ למכונת שערים? בעבר סיפר סלובודן דראפיץ’, שאימן את החלוץ בבית”ר ירושלים, כי רוקאביציה הוא השחקן הטוב ביותר אותו אימן בישראל. גם שותפו דאז באימון בית”ר ירושלים, שי ברדה, לא חסך מחמאות מהחלוץ ואמר: “יש לו חוכמה והבנת משחק ברמות שלא רואים בישראל. צריך לאמן אותו ולראות מקרוב כמה הוא אינטליגנטי במשחק ובהבנה שלו”.
כבר בתחילת העונה קבע הפרשן אורן יוסיפוביץ’ בטור ב”וואלה ספורט”: “לא שועה ולא עוואד. רוקאביציה הוא החלוץ הכי טוב ואמין של מכבי חיפה, עם הסיכוי הכי גדול לסיים כמלך השערים… בכושרו ובמצבו הנוכחי, ובשממת החוד הישראלית, רוקאביציה משתחל בקלות אל טופ שלושת חלוצי הליגה, יחד עם בצ’יראי ולוסיו”. נכון להיום, נראה שההימור של יוסיפוביץ’ התממש בגדול.
ומה אומר החלוץ, לאור העונה המוצלחת שהוא וקבוצתו עוברים? בריאיון מקיף לאתר “וויינט” סיפר רוקאביציה: “העונה בנינו משהו מיוחד. הקבוצה שלנו התחברה מאמצע העונה שעברה. נעשו הרבה שינויים, השחקנים מגלים מחוייבות לקבוצה ויש לנו מאמן טוב, שעוזר ונותן לנו את החופש להביע את עצמנו. מרקו בלבול הגיע והביא שינוי גדול כבר בעונה שעברה. אנחנו מנסים למלא את כל הדרישות שלו, לכולם יש מוטיבציה ורוצים לעבוד קשה. חדר ההלבשה שלנו עבר העונה מהפכה, כולם רוצים לעבוד האחד בשביל השני וזה דבר גדול”.
ומה לגביי העתיד? באותו ריאיון סיפר רוקאביציה: “בכדורגל אתה לא יכול לדעת מה יהיה בשנה הבאה, אבל אני מאוד רוצה לסיים במכבי חיפה את הקריירה”. אם ימשיך בקצב הכיבושים הנוכחי, אין ספק שבצוות המקצועי של מכבי חיפה, ירצו לראות את החלוץ לובש ירוק גם בתום החוזה הנוכחי שלו.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments