י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

התחיל פגז, המשיך קפצון

לאחר שנודע על החתמתו של הקשר ההתקפי גידי קאניוק, בשורות הפועל חיפה, אוהדים רבים היו משוכנעים, שהדרך לפלייאוף העליון סלולה. אלא שקאניוק, שהחל מצויין את העונה עם שער חשוב נגד בית"ר ירושלים ב"טדי", נקלע בהמשך לבינוניות המאפיינת את הקבוצה, ולא מצליח להיות האקס-פקטור, שעוזר לחבריו להיות טובים יותר. כפי שהדברים נראים כרגע, בעונה הבאה הוא יחפש את מזלו בקבוצה אחרת

קאניוק: את עונתו הטובה ביותר עשה בקבוצת נעוריו, מכבי פתח תקווה, אך גם יכולתו הגבוהה, לא עזרה לו להשאיר את הקבוצה בליגת העל. פתח את העונה בצורה טובה, אך בהמשך נקלע לבינוניות ולחוסר היציבות המאפיינים את הפועל חיפה העונה (צילום: האתר הרשמי)
Sunday February 2, 2020
אורגד עמר

כל אוהד כדורגל ממוצע מכיר היטב את המימרא “הנבואה ניתנה לשוטים”, ועד כמה לא מומלץ לנסות ולנבא את העתיד. אלא שבסתיו האחרון, עם החתמתו של הקשר ההתקפי, גידי קאניוק, בשורות הפועל חיפה, האוהדים כבר החלו לפנטז על פלייאוף עליון, ואולי אף מעבר לכך, כאילו שיואב כץ, החתים את ליאו מסי, ולא שחקן שירד עונה לפני כן ליגה עם מכבי פתח תקווה.

בהפועל חיפה הסתנוורו מההחתמה לא פחות מהאוהדים, והבעלים כץ, אמר כי מדובר בשחקן מצויין, שיעזור להם לטפס צעד משמעותי נוסף העונה. אלא שכגודל הציפיות, כך גודל האכזבות. קאניוק, שהיה אמור לשדרג את הקבוצה, נקלע לבינוניות מרגיזה, וכפי שהדברים נראים כרגע, גם הוא לא יצליח לסייע לאדומים לעלות העונה לפלייאוף העליון.

ההתחלה דווקא היתה מצוינת. במשחק הראשון בשורות האדומים, קאניוק כבש שער נגד בית”ר ירושלים ב”טדי”, בניצחון הכי גדול של הפועל חיפה עד כה העונה. מיד לאחר מכן, הוא גם דאג להעלות את הציפיות לשמים, ובריאיון לאתר “YNET” אמר: “אני שמח מאוד על ההופעה של הקבוצה. עמדנו מצויין נגד קבוצה חזקה מאוד ותודה לאל שעזרתי להפועל חיפה”. על הבחירה במדים האדומים-שחורים, אמר הקשר: “זה המקום שהכי רצה אותי ויואב כץ עשה הכל כדי שאהיה פה. זו רק תחילת הדרך. אני צריך עוד להיכנס לכושר ומאמין שאעזור לקבוצה. אני רוצה להיות שחקן מוביל. המטרה שלנו היא פלייאוף עליון”.

אלא שבשבוע שלאחר מתן הריאיון, הקבוצה הפסידה במשחק ביתי נגד הפועל חדרה הבינונית. באותו משחק רשם קאניוק, את שער הליגה האחרון שלו עד כה. מאז אותו משחק, רשם קאניוק עוד 16 משחקים בליגה ובגביע המדינה. המאזן שלו במשחקים הללו עומד על אפס שערי ליגה ו-3 שערים בגביע, נגד קבוצות מליגות נמוכות.

מי שציפה שקאניוק בן ה-27 יהפוך לסוג של קשר מבקיע, כנראה שלא ממש קרא את הביוגרפיה שלו. קאניוק החל את הקריירה שלו בקבוצת הילדים של מכבי תל אביב, ובגיל 14 עבר למחלקת הנוער של מכבי פתח תקווה. ב-27 באוקטובר 2010 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת, בשורותיה שיחק 7 עונות רצופות, ובסך הכל 147 משחקים, בהם הבקיע 19 שערים.

ביולי 2017 חתם קאניוק לשנתיים וחצי בקבוצת פחטקור טשקנט מליגת העל באוזבקיסטן, בה שיחק 14 משחקים וכבש שער בודד. בינואר 2018 הועבר בהשאלה למכבי תל אביב, בה רשם 5 הופעות וכבש שער אחד. לאחר מכן חזר לקבוצה בה גדל, מכבי פתח תקווה, בה רשם 31 הופעות, בהן כבש 5 שערים. למרות שגילה יכולת גבוהה בסך הכל, הוא לא הצליח למנוע את ירידת הקבוצה של ה”לוזונים” לליגה הלאומית. בספטמבר 2019 חתם במדי הפועל חיפה, בקול תרועה רמה, כשחקן רכש מוביל.

כבר עתה ברור, שהעונה של קאניוק בחיפה, תהיה היחידה שלו בשורות הקבוצה, לה אין אופציה לגביו לעונה נוספת. קאניוק עצמו סבור שהוא צריך לשחק בקבוצה גדולה, ובעיניו הפועל חיפה, כנראה אינה כזו. בריאיון ל”ערוץ הספורט”, אמר הקשר: “למה אני לא באחת הגדולות? שאלו אותי את זה הרבה פעמים. אין לי תשובה ברורה לזה. אני עובד קשה כדי להגיע לשם וכדי להיות פקטור רציני שם. אני כרגע נמצא במקום שטוב לי, עם בעלים וצוות מקצועי מצויין. החלטתי שאני לא מסתכל קדימה מדי. יש לי חוזה עד סוף העונה, אני רוצה להצליח עם הפועל חיפה, ואחרי זה אלוהים גדול”. ואלוהים, לפחות במקרה הזה, כנראה לא צפוי להיות אדום.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments