י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“זהו הפרס המשמעותי ביותר שקיבלתי בחיי הציבוריים”

כך מציין ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, לאחר שהתבשר על קבלת אות "אביר איכות השילטון". "אני מקדיש את האות לתושבי הקריה", אומר דוקורסקי, שהינו ראש העיר השני הזוכה בו

אלי דוקורסקי ראש העיר
Thursday March 5, 2020
אבי שני

בשנים האחרונות “מככבים” ראשי רשויות רבים בפרשיות עם אופי פלילי, והדימוי שנדבק בשילטון המקומי רחוק מלהיות חיובי. אלא שישנם גם לא מעט ראשי רשויות, שחרטו על דגלם את שאיפתם למינהל תקין, שקיפות וניקיון כפיים. אחד הבולטים שבהם הוא ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, שנבחר ע”י וועדת הפרס של “התנועה למען איכות השילטון בישראל”, לקבל את אות “אביר איכות השילטון”, בקטגוריית שילטון מקומי. דוקורסקי, שזכה באות לצד שמות כמו הרמטכ”ל לשעבר, גדי איזנקוט, והשופט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין, הינו ראש הרשות השני המקבל אותו, לאחר ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ’.

“עבורי, זהו התואר המשמעותי ביותר שקיבלתי בחיי הציבוריים”, מספר דוקורסקי ל”חדשות הקריות”. “אני מקדיש את האות באהבה לתושבי קרית ביאליק, שבזכותם אני יכול לפעול עפ”י אותם ערכים בהם אני מנהל את העיר”.

מי בישר לך על הבחירה?

יו”ר וועדת הפרס, שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, בישרה לי על כך בשיחה טלפונית. היא סיפרה שהוועדה קיבלה עליי המלצות, ושנבחרתי פה אחד.

אתה מקבל את הפרס בתקופה לא נעימה עבור ראשי רשויות רבים?

הפרס חשוב עבורי במיוחד בתקופה זו, כאשר שמי השילטון המקומי מתכסים מעת לעת בעננה, הפוגעת בדימוי של ראשי הרשויות. עצוב לי, שהרעש התקשורתי המלווה את ראשי הערים שנחקרו, מכתים את שמם הטוב של הרוב, שפועלים ביושר והגינות. אני מקווה שראשי רשויות נוספים יקבלו את האות בעתיד.

מה אתה עושה אחרת, לעומת ראשי רשויות אחרים?

קיבלתי החלטה לא ללכת לאירועים של אנשים העובדים עם העירייה, כמו קבלנים וספקים, ואני גם לא מזמין אותם לאירועים המשפחתיים שלי. כשילדיי חגגו בת ובר מצווה, היו לא יותר מ-250 מוזמנים, ללא קבלן או ספק אחד. לעיתים אני מגיע לאירועים של נבחרי ציבור ורואה שם 1,000 מוזמנים, כולל קבלנים ואנשי הון. בפגישות עם יזמים, אני תמיד מקפיד שבחדר יהיה לפחות עוד אדם אחד, כדי שאי אפשר יהיה לטעון, שהציעו לי משהו או שביקשתי דבר. לעירייה יש קוד אתי, המחייב לא רק אותי, אלא את כלל העובדים, וכך נמשיך לפעול.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments