צרכנות קלוקלת: ארבע משפחות שהזמינו חבילת נופש בקפריסין, בהן משפחה מקריית ביאליק, הגישו לבית משפט השלום בקריות, תביעות נגד חברת “קשרי תעופה”, בגין ביטול חבילת נופש לקפריסין, מבלי לפצות את הנופשים.
מכתב התביעה עולה, כי המשפחות הזמינו דרך אתר חברת “קשרי תעופה” נופש ל-5 לילות, בחודש אוגוסט השנה, למלון PARKLANE RESORT & SPA בלימסול ושילמו כ-3000 שקלים עבור המלון, כאשר את הטיסות הזמינו בנפרד, דרך אתר אחר. ההזמנה בוצעה כבר בחודש דצמבר 2024 ובמהלך החודשים ינואר – מאי השנה, פנו המשפחות לחברה, במטרה לשדרג את החבילה ולכלול בה ארוחות. לטענת התובעים נאמר להם, כי הבקשה מוקדמת מידי.
בתאריך 20 למאי השנה, פנה אחד התובעים לחברה וזו עדכנה אותו, לדבריו בפעם הראשונה, כי למעשה הזמנת המלון לא אושרה. “חרף מידע קריטי זה, הנתבעת לא טרחה לעדכן אותנו, לא ביטלה את העסקאות, לא הציעה חלופה בזמן אמת, ולא יידעה אותנו, כי אין לנו חופשה בפועל”.
לטענת התובעים, חברת הנסיעות לא סיפקה להם אלטרנטיבה, למרות הסכמת התובעים להתפשר ולקבל מלון במקום אחר בקפריסין. לבסוף הוצעה להן אופציה, שלטענתם לא הייתה רלוונטית, בשל מלון מיושן, ללא פארק מים ובאיכות נמוכה בהרבה. לטענתם, באותה עת המשיך המלון המקורי אותו הזמינו, לפרסם כי יש לו חדרים פנויים בתאריכים הרלוונטיים לתביעה.
התובעים ביקשו מהחברה פיצוי כדי להימנע מתביעה, אך לטענתם לא זכו למענה. כל משפחה הגישה תביעה בנפרד, כאשר המשפחה מקריית ביאליק, הגישה תביעה על סך 18.000 שקלים בגין הפרת חוזה מחייב, כולל תשלום עבור עוגמת נפש.