י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

חבר המועצה צח נחמני: זה ייקח זמן, אבל מהפכת המיחזור תצליח

לא רואה פה אפשרות לרבע את המעגל, יש פה יותר מידי אגו, שיפריע למאמצים להקים קואליציה. צח נחמני, חבר מועצת העיר קרית ביאליק
Wednesday July 1, 2020

התושבים בקרית ביאליק מתחילים להבין את חשיבות המיחזור ובעקבות הצבת הפחים הכתומים, המיועדים לאריזות, גדל משמעותית היקף המיחזור בתחום זה. כך ציין יו”ר הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית קרית ביאליק, חבר המועצה צח נחמני.

לדברי נחמני, בימים אלו הסתיימה חלוקת הפחים לבתי התושבים ונקבעו דרכי הפעולה והביצוע. “אנחנו מיישמים את חוק האריזות, דרך תאגיד תמיר, ומעתה יש למחזר לפחים הכתומים כל אריזה שאיננה בקבוקי פלסטיק או בקבוקים להחזר כספי, אריזות אוכל, שמפו, קופסאות שימורים, צנצנות, כל מה שיש לו אריזה ולא משקאות למיחזורית או להחזר כספי, צריך להיכנס לשם. אנחנו מפנים את הפחים הללו אחת לשבוע, אחת לשבוע וחצי. ככל שיהיה יותר מיחזור, כך נגדיל את מספר הפעמים שאנחנו מפנים את הפחים הכתומים”.

נחמני ציין, כי ככל שעובר הזמן, עוד ועוד דברים ממוחזרים ובקרוב יחל גם מיחזור פסולת אלקטרונית. לדבריו: “ההסברה והחינוך לנושא המיחזור נותנת את אותותיה ויש גם אכיפה בנושא. החשוב הוא, שתושבים יבינו את חשיבות המיחזור, כי אנחנו יוצרים כמויות ענקיות של פסולת. ברור שנצטרך להיות יעילים, כי אם מישהו יבוא למחזר וימצא פחים מלאים, הוא יזרוק בחוץ. לדעתי, נושא המיחזור הוא עניין של חינוך, ואנחנו כבר רואים שינוי. ההתחלה קשה אבל אנחנו בדרך הנכונה”.

למה מהפכת הפח החום של פסולת אורגנית לא הצליחה?

זו היתה החלטה שגויה של השר דאז, אבי גבאי, שביטל את נושא הפרדת הפסולת האורגנית וגרם להוצאות מיותרות של מיליוני שקלים ברשויות המקומיות. תראה איפה גבאי היום, אולי הוא איש ביצוע אבל בפוליטיקה לא היה משהו.

אפשר שאלה פוליטית?

אפשר. 

לאור העימותים היום יומיים בין גנץ לנתניהו, אתה רואה בחירות בקרוב?

אני מקווה בשביל גנץ שלא יהיו בחירות בקרוב, כי הוא ייעלם לגמרי מהמפה. אני לא חושב שכעת יהיו בחירות בשל מגיפת הקורונה והאבטלה הרבה, אולי בעוד חצי שנה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments