כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

חדרי ניתוח חדשים נחנכו ברמב”ם

חנוכת חדרי הניתוח החדשים. צילום: דוברות רמב"ם
Thursday September 14, 2023

בשורה לתושבי חיפה והקריות: ערב ראש השנה, נחנכו אתמול במרכז הרפואי רמב”ם, שני חדרי ניתוח חדשים לחלוטין, שנבנו בקומת חדרי הניתוח והגדילו את מצבת חדרי הניתוח ל-20 חדרים, שבהם יכולים לנתח בו זמנית.

בעולם של בנייה מהירה, תמ”א 38 ועוד מושגים שהתרגלנו לשמוע, תוספת של שני חדרים נשמעת כמו משימה פשוטה, אבל המספרים שמאחורי המשימה מצביעים על ההשקעה האדירה שנדרשה, שתפחית מעט מהלחץ ותקל על התורים של אזרחים שממתינים לניתוחים.

הפרויקט, שעלותו עשרות מיליוני שקלים, כולל כאמור שני חדרי ניתוח, בגודל של 50 מ”ר כל אחד, אך בהתחשב בצרכים של חדרי אספקה ולוגיסטיקה הדרושים לכל אחד מהחדרים, מדובר ב-250 מ”ר, שדרש שנה שלמה של תכנון ועוד שנה של בנייה, בשל הדרישה, שחדרי הניתוח יהיו במצב מוגן מירי טילים.

בטקס חנוכת חדרי הניתוח אמר פרופ’ מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי, שמדובר באירוע היסטורי, שכן ביה”ח רמב”ם חיכה למעלה מ-15 שנה לתוספת חדרי ניתוח: “יש לנו יעד, שיהיו לנו  30 חדרי ניתוח עד סוף העשור. כבר בשנה הקרובה נפתח עוד שני חדרי ניתוח במחלקה החדשה לניתוחי לב בבית החולים. אני רוצה לשבח את משרד הבריאות, שלקח על עצמו את הפרויקט, מהמימון ועד התכנון והביצוע. אנו מרכז הטראומה הגדול במדינה, ובכל יום מגיעים בממוצע 3 פצועים קשה לא צפויים, שהגעתם מחייבת שינוי ואלתור בתוכניות ובשימוש בחדרי ניתוח. התוספת של היום תאפשר לנו יותר ניצול וגמישות בחדרי הניתוח”.

ד”ר דודו דגן, מנהל חטיבת המרכזים הרפואיים במשרד הבריאות אמר: “תפקידי לוודא, שכל תושב בצפון, שירצה ויזדקק לניתוח וטיפול ברמב”ם, יוכל לקבל זאת. רמב”ם זקוק אפילו לעוד חדרי ניתוח, בתור מרכז העל היחיד בצפון”.

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
גילה הראל אסף
10 חודשים

אכן מרכז רפואי של כל הצפון ישר כוח.