י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“חובה להציב מצלמות בגנים, אבל זה לא מספיק כדי להגן על ילדינו”

כך סבורה חברת מועצת העיר קרית מוצקין, עדי שושני, בעקבות המחאה נגד גל האלימות של גננות וסייעות, שתקפו ילדים ופעוטות. שושני מסבירה אלו דברים נעשים בקריה בנושא זה ומשוכנעת, שהמדינה חייבת לשנות את נהלי הקבלה של העובדים לגנים

בקרית מוצקין ישנה מודעות ציבורית גבוהה לנושא האלימות במשפחה. עדי שושני, חברת מועצת העיר קרית מוצקין
Sunday August 4, 2019
אבי שני

התמונות הקשות שהציפו בשבועות האחרונים את מסכי הטלוויזיה בארץ, של גננות וסייעות המתעללות בילדים קטנים, לא נותנות מנוח. אימהות רבות יצאו להפגין בדרישה להציב מצלמות בגנים, אבל חברת מועצת העיר קרית מוצקין, עדי שושני, טוענת שזה לא מספיק. “בגן של ילדיי הוצבה בזמנו מצלמה, והדבר בהחלט נתן לי שקט נפשי, כאשר יכולתי לבדוק כל פעם מה קורה שם, אבל המדינה חייבת רה-ארגון עמוק בנושא הזה, עם פיתרון מערכתי, מעבר להצבת מצלמות. היא חייבת לקבוע קריטריונים מי יכולה לעבוד בגנים הללו, תוך בדיקת הרקע של אותן עובדות. כאשר המדינה משלמת שכר זעום לסייעות, וכל אחת מהן מתמודדת עם עשרה תינוקות, זו בעיה לא פשוטה. מדובר בנושא עמוק ושורשי, המחייב פיתרון מערכתי”, אומרת שושני, חברת סיעת “מוצקינטו” של ראש העיר, חיים צורי, שבמשך שנים היתה פעילה בוועדי הורים, ואשר זו הקדנציה הראשונה שלה במועצת העיר.
עד כמה את מוטרדת מהמצב הקיים?
אנו מפקידים בידי אותן גננות את הדבר הכי יקר לנו בחיים, את הילדים שלנו. הן מחייכות בבוקר, כשהן מקבלות את הילדים, אבל מה שקורה אחר כך, בחלק מהמקרים, הוא נעלם אחד גדול. איני מבינה איך אפשר להתעלל בפעוטות חסרות ישע, הדעת אינה סובלת שדברים כאלו יכולים בכלל לקרות. אם הן לא אוהבות את העבודה הזו, שיחפשו להן משהו אחר לעשות, אבל שלא יתעללו בילדים.
מה עושים בקרית מוצקין, כדי שמצבים כאלו לא יקרו פה?
ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, עומר זוהר, כבר הודיע, כי העירייה ערוכה לרשת את גני הילדים במצלמות. זהו צעד ראשון בדרך למציאת פיתרון, מכיוון שדבר זה ייתן שקט נפשי להורים, אבל כפי שאמרתי מקודם, זו בעיה שורשית, שהמדינה חייבת לתת לה פיתרון מערכתי.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments