כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

חולי קורונה מתקשים לשוב לשיגרה

עו"ס יפעת אלון צילום: דוברות כללית
Wednesday May 20, 2020

בצד השמחה על הסרת מגבלות ההסגר עם האפשרות לשוב לעבודה, לפעילות וללימודים, נתקל צוות העובדות הסוציאליות של כללית במחוז חיפה, בניהולה של עו”ס יפעת אלון, בתופעה מדאיגה של אנשים אשר מתקשים לשוב ולצאת למרחב הציבורי ובוודאי לשוב לשגרה ואשר סובלים מתופעות של חרדה.

עו”ס חיה ידידיה

 

מוסיפה עו”ס חיה ידידה, מצוות חמ”ל הקורונה של כללית, שליווה את כל מאות חולי הקורונה שאושפזו בבית או בבתי מלון: התופעה בולטת עוד יותר בקרב חולי קורונה, בעיקר החולים שהיו במצב קשה יותר ובאישפוז. העובדה שהחלימו, לא מפחיתה מהקשיים הרגשיים, נהפוך הוא – הם חרדים לשוב ולהיחשף לנגיף, על אף שלכאורה הם החסינים יותר. חלקם נותקו לפתע מהמשפחה לתקופה ממושכת, ללא יכולת למפגש ותוך פחד אמיתי לחייהם ולכך יש השלכות נפשיות רבות. עבור רבים גם מי שלא חלו מהווה היציאה החוצה ממרחב סגור גם אם מעיק, איום של ממש. תופעות אלו עלול לצוץ גם אצל אנשים שעד כה לא פיתחו בעיות רגשיות חריגות, אך המצב המיוחד והפתאומי אליו נקלעו מעורר אצלם חרדות קשות.

דנה קרן צור, עובדת סוציאלית האחראית במכוני התפתחות הילד של כללית במחוז: “אנו נתקלים גם בילדים שחוששים לחזור לבית הספר לאחר תקופה ממושכת בה היו בצמוד להורים  וללא האתגרים והמשימות של מסגרת הלימודים והמסגרת החברתית, שהיא גם תובענית וקשה עבור חלקם”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments