כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

חוף קרית חיים צפון במצב מלוכלך מאוד

חוף קריית חיים. צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה
Thursday June 11, 2020

חוף קרית חיים צפון, הוא המלוכלך ביותר בצפון ומצבו מוגדר “מלוכלך מאוד”. כך עולה ממדד “חוף נקי”, של המשרד להגנת הסביבה, שבודק את מצב הניקיון בחופים הלא מוכרזים לאורך חופי ישראל.

וזה מצב החופים בצפון: החופים בשבי ציון, עכו דרום ועכו צפון, במצב נקי מאוד. 

חופי ראש הנקרה, בצת, אכזיב, כזיב, נהריה צפון, נהריה דרום, שבי ציון, חצרות יסף, בוסתן הגליל וקרית ים דרום, במצב נקי. 

חוף קרית ים צפון במצב בינוני. נהריה מרכז וקרית חיים צפון במצב מלוכלך, וקרית חיים דרום במצב מלוכלך מאוד. יצויין, כי זו בדיקה ראשונה אחרי חודשים ארוכים שחוף בצפון מוגדר במצב מלוכלך מאוד. 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: “אנחנו מציינים בימים אלו את יום איכות הסביבה העולמי ואת יום האוקיינוסים – ימים, שמזכירים לנו את החשיבות של שמירת הסביבה החופית והימית שלנו שישארו נקיות, לטובת האנושות כולה ולטובת כדור הארץ. אני קוראת לציבור בישראל לגלות אחריות, לא להגיע עם כלים חד-פעמיים, לא להשאיר פסולת בחופים, וליהנות מחופים וים נקיים מפלסטיק ומפסולת”.

תוכנית “חוף נקי” היא יוזמה של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, במשרד להגנת הסביבה. מטרת התוכנית, המופעלת החל משנת 2005, למזער את מפגע הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבינלאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל. כדי להגשים מטרה זו פועלת התוכנית בשישה צירים מרכזיים, השלובים זה בזה, כאשר העיקרון המוביל הוא, שינוי תודעתי לחשיבות הים והחופים ולחיזוק לקיחת האחריות האישית.​

יש לציין, כי האחריות לניקיון החופים הנבדקים, שהם חופים לא מוכרזים, היא בידי הרשויות המקומיות החופיות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments