י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

חוקרי שריפות: מחשב נייד גרם לשריפת דירה בחיפה

צילום: אהוד בן עזרא
Sunday June 7, 2020

חוקר הדליקות של שירותי כבאות והצלה מחוז חוף, אשר הגיע לדירה שבערה בסוף השבוע ברחוב ש״י עגנון בחיפה, מצא כי, ככל הנראה, השריפה פרצה כתוצאה ממחשב נייד אשר הונח בטעינה על מזרנים שאוחסנו בפינת אחד מחדרי הבית. לפני כחודש אירע מקרה דומה ברחוב בית לחם בחיפה.

השריפה פרצה ביום שבת, בשעות הצהריים. למקום הוזעקו ארבעה צוותים של לוחמי אש, בפיקודו של רב רשף אהוד בן עזרא. האש פרצה בדירה בקומה השנייה, מתוך ארבע, של בניין המגורים ברחוב שי עגנון.

כתוצאה מהבעירה החזקה, נלכדו דיירים בקומות העליונות ואף שני שוטרים שהגיעו למקום טרם הגעת כוחות הכיבוי.

בהגעת הכוחות ניתנה מידית הוראת הסתגרות לדיירים. לאחר השתלטות על הבעירה ושיחרור העשן מחדר המדרגות, חולצו 7 דיירים מתוכם 5 ילדים, כשהם סובלים משאיפת עשן והועברו להמשך טיפול של מד״א. חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ופינו לבתי החולים בעיר 12 נפגעים משאיפת עשן במצב קל, מהם 9 לבי”ח רמב”ם ו-3 לבי”ח בני ציון.

חילוץ ילד בית בוער חיפה. צילום: שירותי כיבוי והצלחה מחוז חוף

מפקד האירוע, רב רשף, אהוד בן עזרא: ״בזכות הבנה מידית של האירוע, עבודה מהירה של לוחמי האש בחתירה למגע עם האש, נמנעה פגיעה קשה הרבה יותר בחיי אדם״

בעקבות ממצאי חוקר הדליקות לגביי נסיבות התפרצות השריפה, נמסר משירותי כבאות והצלה כי: “אנו שבים ומזכירים לציבור, כי אין להטעין מחשבים וטלפונים ניידים על משטחים דליקים. בחימום שנוצר כתוצאה מפעולת הטעינה, מניעת האיוורור ומשטח דליק, אשר מהווה מטען אש רב, והתוצאות הרסניות ומסכנות חיים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments