י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

חוק הקורונה קיצוני מידי

Tuesday June 2, 2020

“חוק החירום בנושא הקורונה הוא חיוני, אבל הוא צריך לעבור כמה שינויים מהותיים”, כך טוען המשנה לראש עיריית קרית מוצקין, יוסי מרקוביץ, בעקבות דיון בחוק הקורונה החדש.

החוק שנדון בימים אלו, בא להחליף את התקנות לשעת חירום מימי המנדט הבריטי, מכוחם החליטה הממשלה על הסגר בימי הקורונה. כדי לא להזדקק עוד לחוקי חירום אלו, מקדמת הממשלה חוק חדש, שיאפשר פעילות חיונית בימים של מגפה. הצעת החוק הראשונית שנחשפה, מדבר על כך, ששוטרים יוכלו להיכנס לבתים של תושבים ללא צווים, תיאסר הזכות להפגנה ויוטלו מגבלות על בתי המשפט והכנסת, כאשר אדם אחד, ראש הממשלה, הוא זה שבסמכותו להכריז מצב חירום ולהפעיל את החוק.

מרקוביץ: “בתקופת הסגר, הייתי מאוד ממושמע ולא חרגתי מהכללים. לא הלכתי לים, לא ניצלתי לרעה את מעמדי בעירייה ועשיתי הליכות רק בין הבתים, ליד הבית, כפי שהיה מותר. אבל במהלך ההליכות הללו, ראיתי דברים לא סבירים. עשרים ושלושים אנשים יושבים במרפסות, בגינות, וזה ברור שזה לא משפחה גרעינית. בגדול, היה חלק מהציבור שזילזל בהנחיות ובתקנות, תוך שהוא מסכן את כולנו. הערתי לאנשים והללו השיבו: “מה זה העניין שלך”. זה כן העניין שלי, כי מחר אני פוגש אותם בסופר, או במכולת ומה שאתה עושה בבית שלך, בהחלט יכול לפגוע בי. אבל מכאן ועד לחוק המוצע, המרחק גדול”.

לדברי מרקוביץ, לא יעלה על הדעת ששוטרים ייכנסו לבתי אנשים ללא צו שופט ולהוציא אנשים בכוח. ובטח לא לפרוץ לבתים. אני מסכים שצריך קצת סדר, עברנו את הגל הראשון של הקורונה טוב יחסית ואני בעד אכיפה. החוק עצמו נראה לי במקום, אבל הצורה שלו חייבת לעבור שינוי. יש שם סעיפים שנשמעים לי דימיוניים לגמריי ולא נראה לי שמישהו באמת הולך ליישם אותם”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments