כ"ז ניסן התשפ"ה, 25/04/2025

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

תביעה נגד “אייר חיפה” על ביטול טיסה

"אייר חיפה" ביטלה את הטיסה ללרנקה ולא הודיעה על כך לנוסע. צילום: "אייר חיפה" בויקיפדיה, לפי ס' 27א' לזכויות יוצרים.
Tuesday January 21, 2025

זלזול בנוסע: עד לפני כחודשיים, קיבלה חברת התעופה “אייר חיפה”, ברכות ותשבחות, על פתיחת חברת תעופה ישראלית, עם טיסות פנים ארציות וטיסות לאירופה. לא חלף זמן רב והחברה נתבעה אתמול בבית משפט השלום בחיפה, ע”י תושב העיר שטען, כי רכש כרטיס טיסה ל-23 בנובמבר ללרנקה בקפריסין וכן טיסת המשך באותו היום מלרנקה ללונדון, בחברת באיטיש איירוויז. הטיסה ללרנקה הייתה אמורה לצאת בשעה 15:00, וטיסת ההמשך ללונדון, הייתה אמורה להתבצע מאותו שדה תעופה בשעה 18:05.

בכתב התביעה ציין התובע החיפאי, כי הזמין את הטיסה ללרנקה באינטרנט, כבר ב-15 לנובמבר, אולם רק לאחר שקיבל את כרטיס העלייה למטוס התברר לו, שהטיסה ללרנקה בוטלה והוא הועבר לטיסה אחרת, שאמורה לצאת כעבור 5 שעות, מה ששיבש לו את טיסת ההמשך ללונדון. מטרת נסיעתו הייתה להשתתף בכנס מקצועי ומספר פגישות בלונדון. לטענת התובע, ביום שישי בשעות אחה”צ ביצע באינטרנט צ’ק אין ולפתע הבחין, כי כרטיס העלייה למטוס שקיבל באימייל מ”אייר חיפה”, אינו לטיסה המקורית, שהייתה אמורה להמריא בשעה 15:00, אלא לטיסה מאוחרת יותר, שאמורה להמריא בשעה 20:10 ולנחות לאחר השעה 21:00  בלילה, כמעט שלוש שעות אחרי המראת טיסת ההמשך ללונדון בבריטיש איירווייז.

בכתב התביעה ציין התובע, כי לא קיבל שום הודעה מ”אייר חיפה”, על ביטול הטיסה המקורית או על העברתו לטיסה אחרת בשעה מאוחרת יותר. עוד טוען התובע, כי ניסה לפנות באופן מיידי ל”אייר חיפה”, על מנת שיטפלו בבעיה, אך לא קיבל כל מענה. “מצאתי את עצמי אובד עצות, פחות מ-24 שעות לפני טיסתי המתוכננת, ללא כל דרך להגיע ליעדי בזמן וללא כתובת לפנות אליה לעזרה בפתרון הבעיה. בהיעדר מענה מצד “אייר חיפה” ותחת לחץ למצוא פתרון, נאלצתי לחפש טיסות חלופיות. למזלי מצאתי טיסה בחברת “ארקיע”, בעלות של 103 דולר, שממריאה מתל אביב ב-12:35 ונוחתת בלרנקה שעה מאוחר יותר. הזמנתי את הכרטיס וביצעתי מיידית צ’ק אין באינטרנט”.

כשפנה התובע לחברת “אייר חיפה” וביקש פיצוי, נאמר לו ע”י מנהלת שירות הלקוחות, שאינו זכאי לפיצוי, על פי החלטת המחלקה המשפטית של החברה. בתביעתו מבקש התובע מבית המשפט, לפסוק לו פיצוי של 3,110 שקלים, על פי הפירוט הבא: 1,440 שקלים על ביטול הטיסה, הפרש של 170 שקלים בין עלות הטיסה שנרכשה ב”אייר חיפה”, לעלות הטיסה ב”ארקיע”, ופיצוי של 1,500 שקלים בגין עוגמת הנפש, וכן בשל הצורך למצוא פתרון מיידי לטיסה בערב שבת, תחושת הזלזול, בשל התעלמות הנתבעת מהוראות החוק וטלטול הנוסע כחפץ מטיסה לטיסה, ללא כל הודעה או הסכמה.

טרם הוגש כתב הגנה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments