י"ט תמוז התשפ"ד, 25/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ח”כ קרעי במאבק למען שיפור תנאי האבטלה: “יש לשלם דמי אבטלה מהיום הראשון”

צילום: דוברות הכנסת
Tuesday April 14, 2020
אורגד עמר

ח”כ ד”ר שלמה קרעי, הגיש לאחרונה שלוש הצעות לתיקוני חוק, במטרה לסייע לציבור בעת ההתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה והשפעתו על המשק.

ח”כ קרעי: “ערב שביעי של פסח, היום שבו נקרע ים סוף לגזרים ועברו בו בני ישראל שלמים ובריאים. אמרו חכמינו כי “קשה פרנסתו של אדם כקריעת ים סוף” (פסחים קיח). בימי המשבר האלו, הקושי מורגש הרבה יותר. אבל, עברנו את פרעה, חצינו את ים סוף ונצא מחוזקים גם מהמשבר הזה בעז”ה.

למרות הגמישות והרגישות הרבה שמגלים בממשלה ובגופי הביצוע והשיפורים שנעשים בטיפול במשבר הכלכלי מיום ליום, יש עדיין כמה דברים שטרם הצלחנו לתקן בדיונים ובוועדות הכנסת. חלק מהדברים, שבעיניי חשובים ביותר לסיוע לציבור בעת הזו, תיקנתי בשלוש הצעות חוק, בתקווה שלא נזדקק להן כלל והממשלה והרגולטורים יחליטו זאת בעצמם:

1. דמי אבטלה וחל”ת החל מהיום הראשון – אי התשלום עבור חמשת הימים הראשונים אולי רלוונטי לימים רגילים, אך אלו אינם ימים רגילים. יש לשלם דמי אבטלה מהיום הראשון, רטרואקטיבית, החל מה- 1.3 כהוראת שעה, עד סוף 2020.

2. תנאי האבטלה למי שיש בחזקתו ילד אחד ומעלה והוא מתחת לגיל 28, יהיו זהים לתנאים של אלו שמעל גיל 28, כולל אחוזי אבטלה ומשך תקופת האבטלה. חייבים לעזור למשפחות הצעירות ולא רק בהוראת שעה.

3. הבנקים יחוייבו לאפשר ללקוחות לדחות תשלומי הלוואות עד חצי שנה ולהעבירן לסוף תקופת ההלוואה. הפעולה לא תהיה כרוכה בעמלה ותנאי ההלוואה והריבית לא ישתנו לרעה. זו יוזמה משותפת עם חברי שר הכלכלה אלי כהן.

יש כמובן גם את המאבק בעושק הבנקאי ובהעלאת הריביות הדרמטית שמתבצעים בניתוק מוחלט מהציבור. בפיקוח על הבנקים מודעים היטב לעניין ונדרשים אליו רק בפניות ספציפיות שלנו (שגם זה משהו), אבל בפירוש לא משתמשים בכלי הפיקוח העומדים לרשותם כדי להגן על הציבור בנושא הזה.

אמשיך בעז”ה להיאבק יחד עם חבריי על עניינים אלו בוועדות, בשיחות טלפון עם הגורמים הרלוונטיים ובכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments