י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

יו”ר הוועדה לענייני קורונה בדיון בנושא הבדיקות: אנו לקראת קטסטרופה בחורף הקרוב

יפעת שאשא ביטון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
Wednesday June 10, 2020

הוועדה המיוחדת לענייני קורונה, בראשות ח”כ יפעת שאשא ביטון, קיימה אתמול דיון דחוף בטיפול המעבדות, בעקבות ההתפרצויות החוזרות ולקראת היערכות לגל השני. 

יו”ר הוועדה, ח”כ יפעת שאשא ביטון: “הגדלת התקנים במעבדות באופן חלקי ורק לארבעה חודשים, תייצר קטסטרופה בחורף הקרוב”.

מנכ”ל קופ”ח לאומית, ניסים אלון, תקף בדיון את משרד הבריאות ואמר: “העברת האחריות של הבדיקות לידי קופות החולים, היא בסיסמאות ולא במעשים. יש ברדק בכל התהליך. אין כל ממשק ישיר בין המעבדות לקופות החולים והכל עובר באמצע דרך משרד הבריאות. עד שלא יסודר העניין הזה, הבלגן יימשך. משרד הבריאות צריך להקצות לכל קופה את המעבדה שרק איתה היא תעבוד. כל המעבדות של מדינת ישראל חייבות לעבוד 24-7 או 18 שעות. איך זה הגיוני שבשעה 4 הולכים הביתה? זה פשע”.

יו”ר עובדי המעבדות, אסתר אדמון: “אנחנו רצים אחרי משרד הבריאות מחודש פברואר – מאז שדיברו על פרוץ הנגיף, על מנת לבצע תכנית והיערכות. אין לנו כל שיתוף פעולה עם המשרד, אין תכניות ויש התעלמות מלאה. פתאום ביום בהיר קיבלנו דרישה להגדיל ממאה בדיקות לאלף. אין כל היערכות מראש. הכל רק כיבוי שריפות”.

חיים הופרט, אגף התקציבים באוצר: “ביקשנו מהאוצר 96 תקנים למעבדות בבתי חולים ממשלתיים ועוד 110 תקנים לקופות חולים ובתי חולים שאינם ממשלתיים. כעת אושרו 40 תקנים לביה”ח הממשלתיים ומתקיים שיח עם האוצר לגביי השאר”. 

לאחר שמיעת נציגי קופות החולים, אנשי המעבדות ונציגי משרדי הממשלה, סיכמה יו”ר הוועדה, ח”כ יפעת שאשא ביטון: “הבדיקות הן האינטרס הלאומי של מדינת ישראל בהתמודדות הקורונה כדי למנוע סגר נוסף על האזרחים ועוד משבר כלכלי שיבוא בעקבות כך. הזמן פה הוא קריטי ולכן על משרד האוצר לא להתמהמה אפילו יום אחד ולאשר במידית עוד תקנים למעבדות ע”מ שיעמדו ביעדי הבדיקות. משרד הבריאות צריך לקיים שיח אמיתי עם ראשי המעבדות ולתכנן את העומסים בצורה נכונה מראש. עדיף שאנחנו ננהל את המציאות ולא המציאות תנהל אותנו. גם על קופות החולים מוטלת החובה להוכיח רצינות במניעת פרוצדורה מיותרת בביצוע הבדיקות. ברגע שרופא מהקופה מאשר ביצוע בדיקה, אין שום סיבה להמתין לעוד אישור ממקור אחר בקופת החולים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments