כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

יותר ויותר אנשים מתקשים לשלם מיסים לעירייה

הליכוד לוקח וביבי בראשו. מנשה צורף, סגן ראש עיריית קרית מוצקין
Monday July 13, 2020

מאז תחילת משבר הקורונה, יותר ויותר אנשים מתקשים לשלם מיסים. כך טוען סגן ראש עיריית קרית מוצקין, מנשה צורף, האחראי על נושא הגביה ברשות. לדברי צורף: “יש לא מעט בעיות בתחום הזה. אנשים רבים עדיין לא עובדים ומבחינתנו זו בעיה. מדובר באנשים שתמיד שילמו, הציבור שלנו הוא ציבור טוב, אבל כיום יש כאלו שלא מסוגלים לשלם. כל אלו שניפגעו בחודשים האחרונים בעקבות המשבר, מתחילים להגיע אלינו כעת”.

אתם יכולים לבוא לקראתם?

יש חוק שקובע למי אפשר לתת הנחה או פטור, ולמי לא. רק מי שיכול להוכיח פגיעה כלכלית או רפואית מגיש בקשה, ועל  פי טבלה שנקבעת במסגרת חוק ההסדרים, אנחנו יכולים לתת הנחות. עדיין לא הגענו לשלב הזה, אך זה עוד יבוא. ניכנסנו לקורונה לקראת סוף מרץ ובקשות להנחות מגישים לרוב בתחילת השנה. מי שכעת לא יכול לשלם, יגיש מן הסתם בקשה ואנחנו נדון בכולן. 

מה לגביי ארנונה לעסקים? המדינה העניקה פטור?

לא לכל העסקים. קיבלנו רשימה למי כן מגיע ולמי לא. זה לא גורף. אנחנו מבינים שהמצב קשה, יש אנשים שאיבדו פרנסה ופשוט לא מסוגלים לשלם, מדובר באנשים שבעבר שילמו בזמן. אנחנו ניבדוק את הבקשות שיוגשו, ומי שמגיע לו הנחה או פטור, יקבל.

אתה מרוצה מטיפול הממשלה בשבר הכלכלי?

אני לא יודע לענות. יש דיווחים סותרים, אחד אומר ככה, שני אומר אחרת. ראיתי שמי שצרח קיבל הרבה כסף ואחר כך חילק דיווידנד. זה הגיוני? ברור שלא. מצד שני, שמעתי את הביקורת של ניר ברקת, ויש בה משהו. הוא אומר שחייבים לטפל באנשים שאיבדו את כל עולמם. לדעתי, מי שנשבר לגמרי היה במצב קשה עוד לפני הקורונה, שדפקה אותם עד הסוף. ראיתי שיש כסף, השאלה איך מחלקים. צריך לעזור לאנשים, זה בטוח. אז אם אני מרוצה מדרך הטיפול? לא יודע לענות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments