ט"ז תשרי התשפ"ה, 18/10/2024

יחסים וזוגיות

יש לי כאבים בעת החדירה

על הפרק 2 סוגיות: כיצד יכולה אישה הסובלת מכאבים במהלך החדירה, לשפר את מצבה? ומה גורם לבחורה צעירה לאחר צבא, לחוש חוסר חשק במהלך קיום יחסים עם החבר?
חוסר חשק למין
לפני כשנה השתחררתי מהצבא, ואני מתגוררת בבית הוריי. בשלוש השנים האחרונות יש לי חבר, המבוגר ממני בשנתיים, אותו אני אוהבת, אך קשה לי ליהנות מיחסי המין איתו. אין לי חשק לקיים יחסי מין, כואב לי במהלך החדירה, וכבר בתחילת קיום היחסים, אני עושה הכל כדי לסיים עם זה כמה שיותר מהר. מכיוון שבן הזוג שלי חש מתוסכל ופגוע, אני חוששת שהוא יעזוב אותי. חשוב לי להדגיש, כי אני “ילדה של אימא״, שהיא החברה הטובה ביותר שלי, ואני מתייעצת איתה על כל דבר. הגעתי למצב של ייאוש, ואני רוצה לפתור את הבעיה ולהיות נורמלית כמו כל בנות גילי. מה עליי לעשות?
תשובה
החלוקה ל״נורמלית״ ו״לא נורמלית״ אינה נכונה. יש הרבה מאוד צעירות בגילך, הסובלות מכאב בחדירה ומחוסר חשק. כל מקרה הינו ייחודי ולגופו של עניין, והדבר החשוב ביותר הוא לבדוק מי את כאדם פרטי ומה הקשיים שבגללם את סובלת. הזכרת כי הינך “ילדה של אימא״, דבר שמעלה אצלי כמה תהיות. האם נשארת עדיין ילדה, ש״מחוברת בטבור״ לאימך, מבלי להשתחרר? האם טרם עברת תהליך של גדילה, התבגרות ועצמאות? אם אימך הינה חברתך הקרובה ביותר, כמה מקום את מעניקה לבן הזוג ולאינטימיות שיש לך איתו? אני מציעה לך להיכנס לתהליך טיפולי, בו תוכלי לבחון את השאלות הללו, הנוגעות ליכולותיך העצמאיות ולסוגיית המרחב האישי. על כך נוספות בעיות התיפקוד המיני. הכאב ממנו את סובלת יכול לנבוע מסיבות רבות, כגון טראומת ילדות, מסרים שליליים בנוגע לקיום יחסי מין, חוסר אינטימיות בין הוריך והתנסות ראשונה לא מוצלחת שהיתה לך. זה בהחלט טבעי להימנע מקיום יחסי מין, אם את חשה בכאבים או לא מרגישה חשק או תשוקה. חשוב להתמודד עם הבעיות הללו בהקדם האפשרי. ייתכן שתופני לאיבחון של גניקולוגית בתחום הכאב בחדירה, או לפיזיוטרפיסטית של רצפת שרירי האגן. כדאי שבן זוגך יתאזר בסבלנות, ויבין שעלייך לעבור תהליך, עד לשלב בו תוכלי להתגבר על הקשיים מהם את סובלת.
כאבים בזמן הסקס
אני אישה בת 56, הנשואה לבעלי מזה למעלה מ-30 שנה. מערכת היחסים בינינו טובה. בעבר נהגנו לקיים יחסי מין בתדירות סבירה, שעם השנים הלכה ופחתה בהדרגה, אם כי הדבר נראה לנו מובן וטבעי. בשלוש השנים האחרונות חלה הידרדרות ממשית בקיום יחסי המין, בה אני אשמה. אני סובלת מכאבים בזמן קיום היחסים, ולכן משתדלת להימנע מהם עד כמה שאפשר. לזכות בעלי ייאמר, שהוא נוהג באצילות ולא לוחץ עליי, אך אני חוששת שהזוגיות שלנו תיפגם. מה את מציעה לי לעשות?
תשובה
תופעה שאת מתארת מוכרת ושכיחה. יתרה מכך, כרבע מהנשים שחצו את גיל 50, חשות כאבים בעת החדירה. במרבית המקרים הסיבות הן פיזיולוגיות והורמונליות, כגון שינויים שחלים בגילאים הללו בשל הפסקת הווסת. במסגרת השינויים הגופניים, דפנות הנרתיק נהיות דקות ופגיעות יותר, מופרשת פחות לחלוחית, ואז מופיע כאב בעת שאיבר המין חודר לנרתיק. חשוב להדגיש, שהכוונה אינה לתופעה הקלאסית של “ווגיניזמוס״, שסיבותיו פסיכולוגיות, ושהינו מתבטא בהתכווצות שרירי רצפת האגן, דבר המונע חדירה. במקרה שלך, קל יחסית למצוא פיתרונות רפואיים לבעיה, כגון טיפול הורמונלי או שימוש בחומרי סיכוך. מומלץ לטפל בבעיה במהירות האפשרית, זאת מכיוון שאם הבעיה אינה מטופלת, עלול הכאב מהחדירה לגרום לחרדה ולרתיעה מאינטימיות.

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments