י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“יש לשלם הוצאות לחברי מועצות הערים עבור השתתפותם בישיבות”

חבר מועצת העיר קרית ים, שלומי קדוש, מקדם חקיקה, שזכתה בקדנציה הקודמת לאישור משרד האוצר, אשר הבטיח מימון של 60 מיליון שקל לטובת הנושא

קדוש: שידרוג מעמד החברים
Monday July 8, 2019
אבי שני

האם להישאר שעה נוספת בעבודה ולקבל 200 שקלים ויותר, או שאולי עדיף להמשיך ולהגיע לישיבת מועצת עיר, לא לקבל תשלום ולשאת באחריות? זו, לטענת חבר מועצת העיר קרית ים, שלומי קדוש, הדילמה בה מתלבטים אלפי חברי מועצות ערים ברחבי הארץ. “פיתרון הסוגייה הינו באמצעות חקיקה, שנעצרה בשל הבחירות החוזרות”, מגלה קדוש. “כחבר הנהלת האירגון הארצי של חברי מועצות, הכולל 3,400 חברים, אני מוביל את נושא החקיקה, שאמורה להסדיר את מעמדם של חברי המועצות”.
למה שחברי המועצות יקבלו שכר עבור פעילות התנדבותית?
המצב הנוכחי אינו סביר. חברי המועצות משתתפים בישיבות מועצת עיר, ישיבות בוועדות השונות וכינוסים של העירייה, בהיקף של 40-30 שעות בחודש. במקביל, הם גם נושאים באחריות וחשופים לתביעות בשל החלטות חשובות שהם לוקחים, כמו לדוגמא בוועדה לתיכנון ובנייה. יחד עם זאת, אין להם מעמד מוסדר, החזר הוצאות ולמעשה אין להם גב, וזה גורם לשחיקת מעמדם”.
לטענת קדוש, הנושא קודם עד לאחרונה בוועדת הפנים של הכנסת ובמשרד האוצר, כאשר בתחילה נסב הוויכוח סביב השאלה מי יממן את עלות ההוצאות של החברים. “באוצר הסכימו לשאת בעלות החוק, בסך כ-60 מיליון שקלים, עבור כל חברי המועצות בארץ. מדובר בהחזר כספי של עד 1,000 שקל בחודש, לא סכום גבוה במיוחד עבור כל חבר. אבל כמובן שזה הרבה יותר מכסף, מכיוון שמדובר בהסדרת המעמד שלהם ובהכרה בתרומה הגדולה של חברי המועצה”.
הדבר גם עשוי לגרום להם לעודף מוטיבציה?
בהחלט. במצב הנוכחי, חברי מועצה אינם מגיעים לישיבות, לא עוזרים לתושבים שבחרו בהם וגם לא מסייעים לראשי הרשויות. אנו לא מבקשים תשלום כמו חברי כנסת, אלא החזר הוצאות, שזה דבר מינימלי. צריך לתת לנו כלים לעשות את העבודה שלנו בצורה ראויה.
היכן נמצאים הדברים כרגע?
בתום הבחירות הקרובות, עם כינון הכנסת החדשה, חבריי ואני נחזור להניע את התהליך, ואני מקווה שנצליח גם להגיע לקו הסיום.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments