י"ח תמוז התשפ"ד, 24/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“כמו שאנשים התרגלו לא לעשן בבתי קפה, כך יתרגלו לשלם חנייה”

כך מציין ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, על רקע ההחלטה להנהיג חנייה בתשלום בעירו, לראשונה מאז היווסדה. לדברי אבן צור, הדבר יביא לפיתרון מצוקת החנייה במקומות מרכזיים בקריה

אבן צור: פיתרון מצוקת החנייה
Monday October 28, 2019
בן מרדכי

במשך שנים רבות התרגלו תושבי קרית ים והערים הסמוכות, להחנות את רכביהם בחוף הים של העיר ללא תשלום. בקרוב מצב זה ישתנה, כאשר במקומות המרכזיים בעיר, ובהם בחוף הים, תונהג חנייה בתשלום. ראש העיר, דוד אבן צור, ציין כי השיקול המרכזי להנהגת חנייה בתשלום, לא היה הגדלת הכנסות העירייה, אלא רצון אמיתי להסדיר את בעיית החנייה. “יש מצוקת חנייה גדולה במספר איזורים בעיר, כמו ליד מרכזי הקניות, לאורך חוף הים וגם לאורך רחובות מרכזיים בשכונת קרית ים א'”, מסביר אבן צור. “נבנו שם בניינים ללא חניות צמודות ונוצר מצב בלתי נסבל, במסגרתו אנשים חוזרים מיום עבודה ואין להם היכן להחנות את רכביהם. תושבים המתגוררים ברחובות המרכזיים, מתלוננים על מצוקת חנייה גדולה. מה שחשוב הוא להשליט סדר, ואין כאן עניין של הגדלת ההכנסות של העירייה. טובת התושב היא שעומדת לנגד עיניי”.
תהיה הנחה לתושבי העיר?
בהחלט. תושבי קרית ים, ייהנו משעתיים חנייה ראשונות ללא תשלום. בימים אלו מתבצעים כל הסידורים, כדי שתושבי העיר יוכלו להשתמש גם באפליקציית “פנגו”, מבלי לשלם בשעתיים הראשונות.
נראה, שיהיה קשה להתרגל למצב החדש, במיוחד כשמדובר בחנייה בתשלום בסמוך לחוף הים?
לכל שינוי קשה להתרגל, אבל אני בטוח שכמו שאנשים התרגלו לא לעשן בבתי קפה, כך הם יתרגלו לכך שבמספר מקומות בעיר, יהיה תשלום עבור החנייה. תוך שבועות ספורים נסיים את ההכנות ונצא לדרך. בשבועיים הראשונים יחולקו אזהרות לאלו שיחנו מבלי לשלם, ורק לאחר מכן יירשמו דו”חות, כפי שמקובל בכל הארץ.
מה יקרה בסופי שבוע, כאשר אין פיקוח ולא נהוג לרשום דו”חות?
אצלנו הפיקוח עובד גם בסופי שבוע, ולמרות זאת, אנו לא נרשום ביוזמתנו דו”חות. אם תושבים יתלוננו על נהגים שמחנים את הרכבים שלא כחוק, חוסמים חניות או חונים על המדרכות, נשלח את הפיקוח ונרשום דו”חות. אני מקווה, שתוך פרק זמן קצר, כולם יתרגלו למצב החדש.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments