י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

כתב אישום נגד גנבי סוסים וצאן מהצפון

המרדף אחרי גנבי הסוסים. צילום: דוברות המשטרה
Tuesday July 21, 2020

חטיבת התביעות של המשטרה הגישה השבוע כתבי אישום נגד שני תושבי הצפון, בגין גניבת סוסים וצאן בארבעה מקרים שונים. באחד המקרים נעזרו הגנבים בנהג שהיה אמור לשהות בבידוד, כיוון שנחשף לחולה קורונה מאומת. הוא נעצר בידי בלשי משמר הגבול של משטרת ישראל בנסיעה באמצע הכביש.

את החקירה ואת הפעילות המבצעית בפרשה, הובילו בלשי היחידה המרכזית של מג”ב לטיפול בעבירות חקלאיות בצפון הארץ.  שני החשודים נעצרו בתחילת החודש לאחר שגנבו ממרעה סמוך למג’דל כרום, שני סוסים אותם התכוונו למכור בשטחים. הנאשמים שתיכננו לגנוב שישה סוסים באותו ערב, הצליחו לגנוב רק שני סוסים איתם צעדו למרחק של מספר קילומטרים עד שהגיעו לרכב עם קרון להובלת סוסים שהמתין להם. הנאשמים יצרו קשר עם נהג הרכב שהפר בידוד, נוכח העובדה שנחשף לחולה קורונה מאומת.

צילום: דוברות המשטרה

השוטרים התחקו אחר השניים תוך תיעוד הובלת הסוסים רגלית על כביש 85 שבצפון הארץ, עד לצומת נחף, שם המתין להם האדם הנוסף שעל רכבו הועמסו הסוסים. השלושה נעצרו בפעילות מהירה של השוטרים בזמן שהיו בדרכם לכפר נין הסמוך לעפולה והסוסים בשווי מוערך של כ- 10,000 שקלים אותרו. 

כתב האישום שהוגש נגדם בבית משפט השלום בעכו, מפרט עוד 3 אישומים של גניבת צאן וסוסים, ביניהם מקרה שהתרחש לפני כשלושה שבועות, בו הגיעו 2 הנאשמים לדיר במועצה המקומית שעב, ממנו גנבו 4 כבשים בשווי מוערך של כ-8,000 שקלים. הגנבים דחסו את הכבשים לתא המטען של רכבם בצפיפות ודוחק, דבר שגרם לכבשים לקשיי נשימה וויסות חום גופם. 

באישום נוסף מפורט מקרה מאמצע חודש שעבר, בו ניסו השניים לגנוב כמאה עיזים משטח מרעה במושב יודפת. 2 תושבי סחנין שהבחינו בהם, הבריחו אותם והגנבים נטשו את העיזים ונמלטו. 

השניים תושבי בית שאן וכאוכב אבו אלהיג’א, בשנות ה-40 לחייהם. בכתב האישום מיוחסים להם בין היתר, אישומים של גניבה, הסגת גבול והתעללות בבעלי חיים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments