כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“לאמירותיו של שר החינוך אין מקום בחברה שלנו”

כך סבורה חברת מועצת העיר קרית ביאליק, עו"ד אדווה בלמס, המשמשת יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי ויו"ר וועדת הכספים. בלמס סבורה, שאדם כזה אינו ראוי לעמוד בראש משרד החינוך ומסבירה איך העירייה מתנהלת ללא תקציב מדינה

מירשם הידועים בציבור יאפשר שוויון זכויות גם לחברי הקהילה הלהט”בית. אדווה בלמס, חברת מועצת העיר ויו"ר וועדת שיוויון מיגדרי וזכויות הלהט"ב
Sunday February 2, 2020
אבי שני

בפרק הזמן הקצר בו הוא משמש שר חינוך, הספיק הרב רפי פרץ, להתבטא פעמיים בצורה קשה נגד הקהילה הלהט”בית. בפעם הראשונה, הוא תמך בטיפולי המרה לבני נוער גאים, ובפעם השנייה, כאשר נשאל כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, השיב: “ברוך השם, הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה”. פרץ גם הגדיר משפחה נורמטיבית ככזו שיש בה “איש ואישה”. חברת מועצת עיריית קרית ביאליק, עו”ד אדווה בלמס, העומדת בראש הוועדה לשוויון מגדרי בעירייה ובראש וועדת הכספים, טוענת, כי מדובר בדברים מקוממים. “אם אדם פרטי היה אומר דברים כאלו, הייתי אומרת שצר לי עליו, אבל הרב פרץ הוא איש ציבור, ועליו לשמור על ממלכתיות ולדאוג לחינוך פלורליסטי. אלו אמירות שאין להן מקום, וגם ראש העיר, אלי דוקורסקי, יצא נגדן”.

פרץ יכול להמשיך להיות שר חינוך?
בעיניי, שר חינוך הוא אחד מחמשת התפקידים הבכירים בממשלה. ובראש משרד כזה צריך לעמוד אדם שיודע לכבד מגוון דיעות ולהכיל אחרים, כזה הנושא דגל של שיח פתוח וריבוי דיעות. הרב פרץ אינו אדם כזה.

איך העירייה מתמודדת עם העובדה, שעדיין אין תקציב מדינה?
כיו”ר וועדת הכספים, זה מעמיד בפנינו אתגר לא קטן. יש חוסר וודאות, אנחנו לא יודעים על מה “לבנות”, וזה משפיע בעיקר על נושאים עתירי השקעות, כמו חינוך, תשתיות ובינוי. אנו בונים את התקציב, כך שנשמור על רמת השירותים הגבוהה, אבל הוא מגלם בתוכו גם חוסר וודאות.

יש תוכניות שכבר נסגרו בגלל שאין תקציב מדינה?
לשמחתי אין, אבל יש בעיה עם פתיחת פרוייקטים חדשים, כמו בתחום החינוך. תוכניות חדשות לא ייפתחו אם לא יהיה להן מקור מימון.

איך ייראה תקציב העירייה?
איתן ומאוזן, כמו בשנים האחרונות, אבל אין ספק שיש חשש מעצירת תוכניות ומחוסר יכולת לצאת למכרזים חדשים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments