י"ט תמוז התשפ"ד, 25/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“לא ייתכן שבקרית מוצקין ייבנו אלפי דירות והממשלה לא תבנה מוסדות ציבור”

כך טוען ראש עיריית קרית מוצקין, שניפגש לאחרונה עם שר האוצר, משה כחלון, ושרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון. צורי דרש מהשרים לדאוג לבניית בתי ספר, גני ילדים, מרכזים קהילתיים ובתי כנסת עבור התושבים החדשים של קרית מוצקין. "זו חובת המדינה", ציין צורי

צורי לכחלון: היכן התקציבים עבור מוסדות ציבור?
Sunday August 4, 2019
בן מרדכי

בשעה שעיריית קרית מוצקין מקדמת בניית אלפי יחידות דיור בעיר, על מנת לסייע בפיתרון משבר הדיור והורדת המחירים, הממשלה לא מקיימת את חלקה ואינה דואגת לבניית מוסדות חינוך. ראש העיר, חיים צורי, תקף בחריפות, בפגישה שקיים עם שרי האוצר והבינוי והשיכון, את מדיניות הממשלה. “לא ייתכן שבקרית מוצקין ייבנו אלפי יחידות דיור ואנחנו נתרום את חלקנו במאמצי הממשלה לפתור את משבר הדיור, אבל המדינה מצידה, לא מבצעת את חלקה ולא בונה מוסדות ציבור עבור אותם עשרות אלפי תושבים חדשים שאנו קולטים בעיר. מה מצפים מאיתנו, שהעירייה תממן את הקמת מוסדות הציבור? אין לזה תקדים במקומות אחרים והממשלה חייבת למלא את חלקה בהקדם”. בין היתר דרש צורי, כי הממשלה תממן בניית בתי ספר, גני ילדים, מרכזים קהילתיים ובתי כנסת.
בפגישה הטעונה השתתף צורי, יחד עם מהנדס העיר, רוני טובי, ומנכ”ל תאגיד המים, איציק הרשקוביץ, שנפגשו עם שר האוצר, משה כחלון, שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, נציג רשות מקרקעי ישראל, שי קרפ, אחראי התקציבים במשרד החינוך, איתמר בן דוד, ועוד שורה ארוכה של פקידים בכירים. צורי העלה בפגישה את הדרישה להתחיל מיד בבניית מוסדות ציבור, לאור האיכלוס המוגבר של הבניינים החדשים שנבנים בעיר. “יש איחור בבניית מוסדות הציבור”, טען ראש העיר, “ואני מצפה מהממשלה למלא בהקדם את חלקה ולבנות את המוסדות שתושבי העיר החדשים כה זקוקים להם. העירייה עשתה מעל ומעבר, דאגה לפינוי מחנה כורדני, דאגה לתשתיות וקידמה בנייה, כולל במסגרת מחיר למשתכן, כדי לסייע בפיתרון המשבר. כעת תורה של הממשלה למלא את חלקה”.
השר כחלון, שהאזין לדרישות ראש העיר, הינחה את אנשי משרדו לתת קדימות בהעברת תקציבים, תוך שציין את הבנייה האדירה שקיימת בקריה, בהתאם למדיניות משרדו וממשלת ישראל.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments