כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“להקים ממשלת אחדות לאומית ליברלית”

כך סבור ח"כ עודד פורר ממפלגת "ישראל ביתנו", המשוכנע כי למרות הפלונטר הפוליטי שמקשה על הקמת ממשלה יציבה, לא יהיו בחירות שלישיות, ותימצא הדרך לשיתוף פעולה בין ה"ליכוד", "כחול-לבן" ו"ישראל ביתנו".
פורר (42), רס"ן (במיל'), שאביו, שוקי פורר, היה ראש עיריית רחובות, שימש בתפקידים בכירים בחיל הים, ובהם מדריך קורס חובלים ומפקד סיירת דבורים. בתחילת דרכו הפוליטית שימש יועץ לשרת החינוך לשעבר, לימור לבנת, ולאחר שהתפקד ל"ישראל ביתנו", נבחר לכנסת. לקראת הבחירות לכנסת ה-21, שפוזרה תוך שבועות ספורים, הוצב במקום השני ברשימת המפלגה ונבחר ליו"ר הסיעה בכנסת. גם לכנסת ה-22 הוא נבחר מהמקום השני ברשימה.
בריאיון ל"חדשות הקריות" מסביר ח"כ פורר, למה רק ממשלת אחדות לאומית, הכוללת את שתי המפלגות הגדולות ואת מפלגתו, יכולה להצליח, יוצא נגד החרדים והערבים, ומגלה למה נתניהו יכול להמשיך ולכהן בתפקידו, גם תחת כתבי אישום

ח"כ פורר: מהמקום ה-16 ברשימת "ישראל ביתנו", הגיע עד למקום השני ברשימה ולתפקיד יו"ר הסיעה בכנסת. נחשב מקורב מאוד לאביגדור ליברמן ועשה את קפיצת המדרגה בכנסת ה-20. תומך בגזר דין מוות למחבלים ומוטרד מיוקר המחייה (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
Monday October 28, 2019
אבי שני

לאחר שתי מערכות בחירות שהסתיימו ללא הכרעה, נראה הפלונטר הפוליטי בישראל סבוך מאי פעם, ונדמה שהקמת ממשלה חדשה ויציבה היא משימה בלתי אפשרית. למרות ההערכות שמדברות על הליכה למערכת בחירות שלישית תוך פחות משנה, מאמין יו”ר סיעת “ישראל ביתנו” בכנסת, ח”כ עודד פורר, כי בסופו של דבר יגיעו הצדדים להסכם, שבמסגרתו תוקם ממשלת אחדות. “מערכת בחירות נוספת לא תוביל לתוצאות שונות ממה שהיה עד עכשיו”, משוכנע ח”כ פורר. “מה שהכי נכון עבור מדינת ישראל, הוא הקמת ממשלת אחדות לאומית ליברלית, בהשתתפות ‘הליכוד’, ‘כחול-לבן’ ו’ישראל ביתנו’. אנו נמצאים בתוך משבר כלכלי עמוק, תוך התמודדות עם איומים ביטחוניים קשים, וכולנו צמאים לממשלה יציבה ורחבה”.
ח”כ פורר (42), נשוי ואב ל-3, יליד רחובות, הינו בעל תואר ראשון במשפטים ובמימשל מטעם המרכז הבינתחומי הרצליה, ובעל תואר שני בתקשורת פוליטית. הוא ינק פוליטיקה מגיל צעיר מאוד, עוד בבית, כבנו של שוקי פורר, שהיה פוליטיקאי מקומי וראש עיריית רחובות. את שירותו הצבאי עשה בחיל הים, בשלל תפקידי פיקוד, ובהם מפקד ספינת דבור, מדריך קורס חובלים ומפקד סיירת דבור. הוא השתחרר מצה”ל בדרגת סרן, ובמהלך שירות המילואים קיבל דרגת רב סרן.
עם שיחרורו מצה”ל עבד כיועץ פוליטי לשרת החינוך דאז, לימור לבנת, ובהמשך כיהן כמזכיר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות. בשנת 2005 הקים חברה לייעוץ אסטרטגי, שעסקה במתן ייעוץ למיזמים שונים, ובהם פרוייקט מרכז ההדרכה הארצי של משטרת ישראל, קרית ההדרכה של צה”ל (עיר הבה”דים) וקרית התיקשוב של צה”ל.
בתחילה התפקד ח”כ פורר ל”ליכוד”, אלא שבשנת 2011 עבר ל”ישראל ביתנו” של אביגדור ליברמן, והיה מיוזמי הקמת גוף הצעירים של המפלגה. בוועידת המפלגה, שהתקיימה באותה שנה, נבחר לכהן כיו”ר “צעירי ביתנו”, ובשנת 2012, לקראת הבחירות לכנסת ה-19, הוצב במקום ה-16 ברשימת המפלגה לכנסת, אלא שבעקבות האיחוד בין רשימות “הליכוד” ו”ישראל ביתנו”, הוצב במקום ה-43 ולא נכנס לכנסת.
בשנת 2013 מונה ח”כ פורר, למנכ”ל משרד הקליטה. בעת כהונתו הציב את עידוד העלייה לישראל כאחד מיעדיו המרכזיים של המשרד, יחד עם שיפור הליכי הקליטה לעולים הנמצאים בארץ. כתוצאה מכך, שונה שמו של המשרד ל”משרד העלייה והקליטה”. בעת ששימש מנכ”ל המשרד, עלו לישראל 27,000 עולים בשנה אחת בלבד, כמות הנחשבת לגבוהה במיוחד. כמו כן, הוא יזם את תוכנית “דרך חדשה”, לקידומם ושילובם של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית. זו היתה הפעם הראשונה בה היתה קהילת יוצאי אתיופיה שותפה באופן מלא וחופשי, בכל הדיונים ובמוקדי קבלת ההחלטות, במטרה לבנות אמון מחודש ויצירת תוכנית שתענה לצרכי הקהילה.
לקראת הבחירות לכנסת ה-20, הוצב במקום השמיני ברשימת “ישראל ביתנו”, ובתחילה לא נכנס לכנסת. רק בספטמבר 2015, לאחר פרישתו של שרון גל, הוא הגיע לכנסת. בכנסת זו היה ח”כ פורר חבר בוועדת הכספים, וועדת התרבות, החינוך והספורט, וכן וועדת חוק, חוקה ומשפט. בנוסף עמד בראש שדולות שונות בכנסת, ובהן השדולה לעסקים קטנים ובינוניים, השדולה לקידום המסחר בישראל ומעבר לים, השדולה להצלת ים המלח, השדולה להנגשת מערכת המשפט לאוכלוסיות מוחלשות והשדולה לשימור אתרי מורשת בישראל.
לקראת הבחירות לכנסת ה-21 הוצב ח”כ פורר, במקום השני ברשימת “ישראל ביתנו”, ונכנס שוב לכנסת. הוא נבחר ליו”ר הסיעה, אלא שכנסת זו היתה הקצרה ביותר בתולדות המדינה ופוזרה כעבור שבועות ספורים. גם לקראת הבחירות לכנסת ה-22, שנערכו בחודש ספטמבר השנה, הוא הוצב במקום השני, ונבחר שוב לכנסת.
בריאיון קודם שנערך עימו ב”חדשות הקריות”, גילה ח”כ פורר, כי הוא תומך במתן עונש מוות למחבלים, ויצא נגד המדיניות הכלכלית של ישראל. “המדיניות הזו היא שערוריה”, אמר באותו ריאיון. “מצד אחד, מחלקים סוכריות כדי לצאת עם כותרות פופוליסטיות, כמו במקרים של רשות שדות התעופה וחברת החשמל, שקיבלו הטבות מפליגות, ומצד שני, האזרח הקטן כורע תחת יוקר המחייה. לצערי, המדינה לא משקיעה מספיק בעסקים הקטנים ובאוכלוסיית העצמאים. מדובר במגזר הכולל כחצי מיליון אנשים, שנושאים בנטל, אך לא מקבלים הטבות, ואפילו אינם זכאים לדמי אבטלה”.
ברמה האישית, ח”כ פורר מרוצה מאוד מההישג של “ישראל ביתנו” בבחירות האחרונות (עלתה מ-5 מנדטים ל-8 מנדטים), אך חושש מאוד ממערכת בחירות נוספת.”מערכת הבחירות האחרונה היתה מוצלחת מאוד עבור ‘ישראל ביתנו'”, הוא אומר. “הצלחנו כמעט להכפיל את כוחנו בכנסת והפכנו ללשון מאזניים, שזו היתה אחת המטרות העיקריות שהצבנו לעצמנו. אני מקווה שבסופו של דבר, הבחירות הללו יובילו להקמת ממשלת אחדות ליברלית, בלי מפלגות חרדיות, חרד”ליות ומשיחיות, וזאת כדי שנוכל להגשים את האג’נדה שלנו”.

ח”כ פורר: אינו מוכן לשבת עם הדתיים והחרדים באותה ממשלה, יוצא נגד הח”כים הערבים ולא מוכן להספיד את נתניהו. מקווה מאוד שתוקם ממשלת אחדות לאומית, שתבטל את הצורך בבחירות נוספות (צילום: פייסבוק)

יש תסריט כלשהו, ש”ישראל ביתנו” תהיה חלק מממשלה הזוכה בתמיכת המפלגות הערביות?
“הרשימה המשותפת” אינה פרטנר עבורנו. זו מפלגה אנטי ציונית, ואגב, רוב הח”כים שם לא רוצים לשבת בכנסת או להיות שותפים לממשלה. מתאים להם יותר לשבת ברמאללה. הם לא רלוונטיים מבחינתנו.
תשבו יחד עם ראש ממשלה הנמצא תחת כתבי אישום?
יש חוק במדינת ישראל, שחוקק עוד בטרם בנימין נתניהו היה ראש הממשלה. כתוב בו בדיוק מה הדין ומה התהליך במקרה של ראש ממשלה הנמצא תחת כתב אישום. בין השאר כתוב שם, כי על ראש ממשלה שנגדו הוגש כתב אישום, לעזוב את תפקידו רק לאחר החלטה חלוטה של בית המשפט. רק בית משפט קובע מי אשם ומי לא. כל עוד אין החלטה חלוטה של בית המשפט, הוא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו.
ב”כחול לבן” פוסלים אפשרות של כהונה תחת נתניהו, במידה ויוגש נגדו כתב אישום?
אין ספק, ששני הצדדים יצטרכו לרדת מהעץ ולמצוא את המחנה המשותף. אחד פוסל את השני בגלל כתב אישום, והשני לא רוצה ליישם אג’נדה אזרחית. אם רוצים ממשלת אחדות, צריך לשבת ולהגיע לעמק השווה. אני אומר להם, “צאו מהפלונטר, תסגרו כבר את הסיפור הזה ובואו נצא לדרך”.
“ישראל ביתנו” גם פוסלת אפשרות לשבת יחד עם החרדים?
אני מציע שלא תקנו את ה”ספוילרים” שמנסים למכור לעם. אנו מביטים קדימה וחושבים איך המדינה צריכה להיראות בעוד 20 שנה, ואי אפשר להמשיך באותה דרך שהחרדים רוצים. עלינו להחזיר את המדינה לפסים נורמליים, תוך הפסקת הכפייה הדתית. אנו סבורים שיחד עם החרדים זה בלתי אפשרי לקדם את מה שהתחייבנו לעשות עבור ציבור בוחרינו, ואני מדבר על חוק הגיוס, חוק המרכולים, חוק שעות עבודה ומנוחה, נישואים אזרחיים והכנסת לימודי הליבה במוסדות החינוך של הזרמים החרדיים. עוד לפני הבחירות היה ברור, שאי אפשר לקדם את הנושאים הללו יחד עם המפלגות החרדיות, וברור שהתמונה לא השתנתה אחרי הבחירות. זה לא יהיה קל, אבל כולם יצטרכו להתפשר על משהו, כי לא יהיו בחירות שלישיות.
אתה מסכים, שזו היתה מערכת בחירות מאוד מכוערת?
אני בהחלט מסכים. יש הידרדרות נוראית בשיח הציבורי. מדברים לגופו של אדם במקום לדבר לגופו של עניין. תראה לאלו כינויים “זכינו” מצד החרדים, קראו לנו עמלק, וכולם יודעים מה צריך לעשות לעמלק. קראו לנו היטלר, יימח שמו, באיזה שמות לא קראו לנו… חשוב מאוד שאנשים יחזרו לשפיות ולשיח רציונלי.
הרשתות החברתיות רק החמירו את המצב?
זו מדיה שונה שפועלת במציאות משתנה. מצד שני, היא עזרה לנו מול המתקפות של שני הצדדים. גם ה”ליכוד” וגם “כחול לבן” הלכו על הראש שלנו, כל אחד מהצד שלו. ולמרות הכל, “ישראל ביתנו” זכתה לגב ציבורי והצליחה להחדיר את הנושאים בהם אנו מאמינים ללב השיח הציבורי.
נראה גם, שהצלחתם להגיע לקהלים חדשים בבחירות האחרונות?
זכינו בתמיכה מכל גווני החברה, מעיירות פיתוח, דרך קיבוצים, ועד לאוכלוסייה חילונית בתל אביב וגוש דן. יותר ויותר אנשים נחשפו לאג’נדה שלנו והיום אנחנו מרגישים אחריות לנושאים הללו. נשלחנו למשימה, לשנות דברים, ונעשה הכל כדי לקיים וליישם את השליחות הזו.
מה אתה מבטיח לעשות למען בוחריכם בכנסת ה-22?
אני ממשיך לשרת את אזרחי מדינת ישראל בצורה הטובה ביותר. מצפה לנו אתגר גדול בשמירה על אחדותנו ועל ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, במסגרתה כל אחד יוכל לחיות כרצונו.
אתה אופטימי שאכן כך יהיה?
תמיד. זה אף פעם לא מזיק.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments