י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“למפלגת העבודה אסור להתאחד עם מרצ”

סגן ראש עיריית קרית מוצקין, אבי רוטמן, איש "העבודה", משוכנע שמפלגתו תתחזק בבחירות הקרובות, ומביע תקווה, ששילטון הימין ייפול ובני גנץ ייבחר לראשות הממשלה

צריך להעלאות את שכר המינימום ל-65 שקלים לשעה. אבי רוטמן, סגן ראש עיריית קרית מוצקין
Tuesday January 7, 2020
אבי אדר

בבחירות הקודמות, לאחר ש”מרצ” התאחדה עם “המחנה הדמוקרטי”, היתה תחושה בקרב פעילי שמאל רבים, כי גם “מרצ” וגם מפלגת “העבודה”, שהתמודדה בנפרד, עלולות להימחק מהמפה הפוליטית, וכלל לא יעברו את אחוז החסימה. לקראת הבחירות הקרובות, שייערכו במרץ 2020, עלו קריאות לערוך איחוד בין “מרצ” ו”העבודה”, במטרה לחזק את גוש המרכז-שמאל. “אני מתנגד בתוקף לאיחוד כזה”, אומר סגן ראש עיריית קרית מוצקין, אבי רוטמן, חבר “העבודה”. “מרצ יכולים להתאחד עם ‘הרשימה המשותפת’ של איימן עודה. יש להם הרבה מהמשותף. הם שמאלנים מדי עבורי”,

אבל יש סכנה, ש”העבודה” לא תעבור את אחוז החסימה?
אין סכנה כזו. יש לנו גרעין חזק ועמיר פרץ הוא מנהיג מהשורה הראשונה, שעם ישראל חייב לו המון. איני מעיז לחשוב מה היה קורה כאן ללא כיפת ברזל, רעיון אותו הגה פרץ, בעת שהיה שר ביטחון, ובתחילה אף אחד לא היה מוכן להקשיב לו. גם בנושאים חברתיים הוא הוביל מהפכות, כמו בנושא שכר מינימום.

מה רע ב”כחול-לבן” של גנץ ולפיד?
ב”כחול-לבן” יש את כל הסוגים והמינים, ימנים ושמאלנים, קפיטליסטים וסוציאליסטים. “העבודה” היא מפלגה אידיאולוגית וותיקה ושורשית. אי אפשר להשוות בין שתיהן.

אתה מדבר על דיעות רבות ב”כחול-לבן”, אבל איך תסביר את החיבור של אורלי לוי אבוקסיס עם ה”עבודה”?
מבחינתי, אורלי כשרה לחלוטין. הנושא המדיני לא אקטואלי כרגע, ולצערי, לא יהיה כאן שלום גם בעוד 100 שנה. מה זה בכלל ימין מדיני? האם נתניהו, שדיבר על שתי מדינות לשני עמים, הוא ימין מדיני? אורלי לוי אבקסיס רואה איתנו עין בעין את הנושא החברתיים. ב”כחול-לבן” יש סלט של דיעות, הן מדינית והן חברתית.

מה ההימור שלך לקראת הבחירות הקרובות?
זו יותר משאלת לב מאשר הימור. אני רוצה לקוות, ששילטון הימין ייפול ובני גנץ יהיה ראש ממשלה. בסיטואציה כזו, אני משוכנע שמפלגת “העבודה”, תהווה חלק חשוב מהקואליציה, לאחר שתתחזק משמעותית בבחירות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments