כ' תשרי התשפ"ה, 22/10/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מאות חנויות ועסקים בקריות חווים ירידה בהכנסות

גם הקריון, שנחשב לספינת הדגל של מרכז הקניות והבילוי המועדף בקריות, חווה ירידת מבקרים גדולה. מנכ"ל הקריון, גיא קרן, בפתח השדרה החדשה שנפתחה לפני המלחמה. צילום: יח"צ, לפי ס' 27א'.
Tuesday October 22, 2024

דגל אדום: בעקבות המלחמה הנמשכת בצפון, הכוללת אזעקות וירי טילים לעבר הקריות, זועקים בעלי חנויות ועסקים, על ירידה של יותר מ-50 אחוז בהכנסותיהם ורבים מהם סוגרים את החנויות והעסקים כבר משעה 16:00, בשל מיעוט קונים והחשש מאזעקות לקראת החושך. רבים מבעלי החנויות, לא פותחים אותם בכלל, וגם בעלי משרדים, מנהלי חשבונות, רואי חשבון, טלמרקטינג ועורכי דין, עברו לעבוד מהבית.

בכל אזור הקריות נראית תנועה דלילה של קונים בחנויות. בקריית ביאליק למשל, הקריון, שנחשב לנושא הדגל כמקום בילוי וקניות, חווה ירידה חזקה בכמות המבקרים. גם ברחוב הראשי בקריית ביאליק, קרן היסוד, תנועת הקונים דלילה, כמו גם במרכז סביניה, מרכז קריית שמריהו ובשדרות ירושלים, ליד העירייה, נראית תנועת הקונים דלילה.

בקריית מוצקין הדברים דומים. מרכז הרבמ”ד כמעט ריק החל משעות אחר הצהריים, כשגם בשעות הבוקר ישנה ירידת בכמות המבקרים. מי שחווה על בשרו ירידה גדולה בהכנסות, אלו החנויות בשדרות גושן, שנחשב בעבר לרחוב שוקק מקניות. במרכז החנויות בנווה גנים, כמעט ואין פעילות משעות אחה”צ המוקדמות, כיוון שהמקום שוקק בדרך כלל מילדים, הנמצאים בבתיהם מהחשש לאזעקות.

בקריית ים המצב דומה לקריות האחרות. מרכז ניצן, כמו גם החנויות ברחוב משה שרת ושדרות ירושלים, מרגישים היטב בקופה את התמעטות הקונים.

בקריית אתא, בחנויות הסמוכות לעירייה, ברחוב העצמאות ובקניון עזריאלי (כפיר), כמו גם במרכז החנויות בשכונת בית וגן, נסגרות חנויות מוקדם ותנועת הקונים דלילה.

בקריית חיים, שהייתה פעם נסיכת חיי הלילה עם עשרות מסעדות, פיצוציות וחנויות יוקרה ברחוב אח”י אילת, אפשר רק להיזכר בנוסטלגיה, איך נראה הרחוב לפני המלחמה.

באחרונה פנו ראשי הערים מהקריות, אלי דוקורסקי, דוד אבן צור, יעקב פרץ וצבי אבישר, במכתב משותף אל שר האוצר סמוטריץ’, לפצות את בעלי העסקים על ירידה תלולה ברווחיהם, שלא לדבר על בעלי עסקים שנקראו למאות ימי מילואים ונמצאים בקריסה מוחלטת.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments