כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מאז פרוץ הקורונה, היקף פעילותם של העובדים הסוציאליים בקרית ים הוכפל

את האלימות חייבים לגדוע, כי כבר איבדנו ראש ממשלה בגלל אלימות. ג'נו פלס, סגן ראש העיר קרית ים
Sunday June 28, 2020

בעיריית קרית ים, נותנים מענה למגיפת הקורונה. היקף עבודתם של העובדים הסוציאליים בעיר, גדל ביותר מ-100%. כך טוען סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה בעירייה, ג’נו פלס.

לדברי פלס, השלכות המגיפה נרחבות ביותר ומורגשות עד היום: “מגיעים לאגף הרווחה אנשים שבעבר כלל לא ידעו היכן המשרדים. בני זוג עם ילדים שעבדו, התפרנסו בכבוד, לקחו משכנתא והתנהלו למופת. פתאום הם הוצאו לחל”ת ולא חזרו לעבוד. את החסכונות אכלו בתקפות הסגר והיום אינם מסוגלים לשלם משכנתא והלוואות. תושבים באים לבקש סיוע, מבקשים לדחות תשלומים, לא לשלם מיסים, מבקשים כסף שיוכלו לקנות אוכל. אנחנו מנסים לסייע כמיטב יכולתנו. שנים רבות אני מטפל בנושאי הרווחה בעיר אבל לא זוכר תקופה כזו, גם לא במהלך המשבר הגדול בשנת 2008. לפעמים אני הולך בערב הביתה עם הרגשה קשה מאוד, כי למרות הרצון, לא תמיד אפשר לעזור לאנשים”.

פלס ציין, כי מאז הקורונה, גדלה פעילות אנשי הרווחה בכל התחומים: טיפול בקשישים, טיפול באלימות בתוך המשפחה, תמיכה כספית, סיוע במזון, כשידיהם של העובדים הסוציאליים, שבעצמם מנהלים כיום מאבק על תנאי העסקתם, עמוסות עבודה. לדברי סגן ראש העיר: “מה שקורה כיום, זה כמו סרט רע. אצל רבים הכל מתפרק וזועקים לעזרה. כשיש בעיות פרנסה, גם הזוגיות נפגעת ויש לנו יותר מקרי אלימות במשפחה ויש קפיצה בכל המדדים. ובכל המצב הזה, העובדים הסוציאליים, שלא מתוגמלים כראוי וידיהם עמוסות עבודה, מדברים על שביתה. אני מקווה שהממשלה תתעשת ותפעל כדי לסייע לכל אלו שצריכים סיוע, ומספרם עולה בהתמדה”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments