י"ט תמוז התשפ"ד, 25/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מבחן בוזגלו

הקריירה של מאור בוזגלו, מקרטעת מזה שנים בעקבות סידרת פציעות. ממש כמוהו, גם אחיו אלמוג, הושבת בעונה שעברה עקב פציעה קשה, ועדיין לא פרע את השטרות שבגינן הוחתם בהפועל חיפה. העונה חזר בוזגלו לפעילות עם המון ציפיות, אלא שפרק את הכתף 3 פעמים, ונכון לעכשיו, לא ברור מה תהיה תרומתו המקצועית, אם בכלל, עד שיסתיים חוזהו בסוף העונה

בוזגלו: הגיע להפועל חיפה בקול תרועה רמה לאחר עונה נהדרת בבני יהודה, ואף כבש שער נגד אטלנטה האיטלקית. לאחר שהחלים מפציעה קשה, שהשביתה אותו למשך רוב העונה, פרק את הכתף שלוש פעמים. עדיין לא ברור אם יעבור ניתוח, הדורש תקופת החלמה ארוכה, או שישחק פצוע ובכך יסכן את עצמו ואת המשך הקריירה (צילום: האתר הרשמי)
Sunday December 1, 2019
אבי אדר

החתמתו של הקשר אלמוג בוזגלו בהפועל חיפה, בתחילת העונה הקודמת, עוררה גל ציפיות עצום בקרב אנשי הקבוצה ואוהדיה. בוזגלו הצעיר סיים בדיוק עונה חלומית בבני יהודה עם גביע המדינה ביד, והצטרף לאדומים כדי להיות שחקן מוביל, ובעיקר קשר ימני יצירתי, שיודע להביך הגנות, לבשל וגם לכבוש שערים מכריעים. אלא שלמרבה הצער, המציאות היתה שונה לחלוטין.
בתחילת העונה הקודמת, עם הגעתו, ערך אלמוג את הופעת הבכורה שלו במועדון האדום, כאשר פתח בהרכב, ואף כבש את שער היתרון, במשחק הראשון נגד אטלנטה האיטלקית, במסגרת מוקדמות הליגה האירופית, אשר הסתיים בהפסד 4:1. במשחק הגומלין נגד אטלנטה, קרע בוזגלו את הרצועה הצולבת בברכו וחזר לשחק רק במחזור הסיום של עונת 2019/2018, כלומר רשם משחק ליגה אחד בלבד באותה עונה.
פציעתו של בוזגלו הזכירה לרבים את מצבו של אחיו הגדול, מאור בוזגלו, שגדל במכבי חיפה ונחשב לאחד הטאלנטים הגדולים שצמחו בכדורגל הישראלי. ממש כמוהו, גם אלמוג נחשב לכישרון גדול, שבמשך תקופה ארוכה בילה יותר בחדרי רופאים ופיזיותרפיסטים מאשר במגרשי האימונים.
בקיץ החולף היה נדמה, כי הדברים מתחילים להסתדר עבור אלמוג. הוא החלים מהפציעה וביוני 2019 חתם על חוזה חדש, עד תום העונה. באותם ימים אמר הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ: “אני שמח שאלמוג ממשיך עונה נוספת. אין לי ספק, שהוא יתרום רבות לקבוצה גם במגרש וגם מחוצה לו”.
בריאיון שנערך עימו, עם תחילת העונה, הביע גם בוזגלו עצמו ביטחון רב בכך, שהעונה הזו תהווה עבורו פריצת דרך. “הפועל חיפה לא נהנתה ממני בעונה שעברה ואני לא מהם”, אמר בריאיון ל”ישראל היום”. “קיבלתי אהדה מטורפת מהקהל ויש לי צורך להחזיר לו. גם המועדון והצוות תמכו בי. אני לא רוצה לפתוח פה בגלל עין הרע, אבל אני מרגיש טוב. עברתי חודש וחצי של אימונים וההרגשה עם הברך טובה… עכשיו אני מצפה מעצמי להוביל את הפועל חיפה”.
במשחקי פתיחת העונה בגביע הטוטו, הוכיח בוזגלו את עצמו והבקיע שלושה שערים. אלא שעם פתיחת הליגה, החלו הצרות החדשות-ישנות שלו, כאשר פרק את הכתף בדרבי נגד מכבי חיפה, ואז התברר, כי זו לא הפעם הראשונה שיש לו בעיות בכתף. למחרת הדרבי צוטטו גורמים במועדון, כי בקבוצה מודעים לבעיות הכתף שלו, אך אינם מודאגים מכך.
אלא שזה לא נגמר שם. במשחק נגד קרית שמונה, פרק בוזגלו שוב את כתפו, ובהמשך פעם נוספת, באימון הקבוצה. הפעם הוא נלקח לבית חולים, כדי להחזיר את הכתף למקומה. בתחילה ניסו בהפועל חיפה להמעיט מחומרת המקרה ושוב טענו גורמים במועדון, כי אינם מודאגים, אך די מהר קלטו, כי אם לא יעשו צעד משמעותי, גם העונה הזו תסתיים בכך, שבוזגלו יבלה בעיקר אצל רופאי ספורט ופיזיותרפיסטים.
בכלי התקשורת נכתב, כי לאחר שפרק את הכתף שלוש פעמים, במועדון מעוניינים שהשחקן יעבור ניתוח, שיסיים אחת ולתמיד את בעיות הכתף שלו. הצוות הרפואי המליץ על הליך כירורגי מהיר, כדי שזמן ההחלמה יהיה במהלך פגרת הנבחרת. מנגד נטען, כי בוזגלו עצמו לא מעוניין בשלב זה לעבור ניתוח, בשל החשש שתקופת ההחלמה תיארך חודשים, ובעקבות זאת, הוא לא יוכל לקחת חלק משמעותי בעונה הקרובה, דבר שיקשה עליו למצוא קבוצה חדשה בעונה הבאה, עם תום החוזה.
אוהדי הקבוצה המליצו לבוזגלו ללכת לרב, שיסיר ממנו את הקללה, אבל הוא לא חשב שזו הדרך. “אני לא צריך שום רב, אני מוכן כל שבוע לפרוק את הכתף בתנאי שננצח”, כתב בוזגלו בחשבון האינסטגרם שלו. “אני משחק ומתאמן, למרות שברור לי שאני נמצא בדרגת סיכון גבוהה ויכול לפרוק את הכתף בכל משחק ואימון, אבל החלטתי לא לוותר לעצמי ולסבול כדי להמשיך”.
בחיפה יצטרכו להחליט מה לעשות עם הקשר, והאם לחייב אותו לעבור ניתוח ושוב להסתדר בלעדיו חודשים ארוכים, או שמא לאפשר לו להמשיך לסבול מכאבים ולהשתלב במשחקים, מתוך תקווה שהפציעה לא תסתבך ושיצליח לפרוע סוף סוף את השטרות על המגרש. שתי האופציות רחוקות מלהיות אידיאליות, אך במועדון לא יוכלו להמשיך ולשבת על הגדר בעניין בוזגלו.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments