י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מהנדס הוועדה לתיכנון ובנייה קריות: “הדגש עובר לקרית ים וקרית ביאליק”

לדברי אלכס קופר, לאחר השלמת הבנייה הנרחבת בשכונת "משכנות אמנים" בקרית מוצקין, ייבנו בשנים הקרובות אלפי יחידות דיור חדשות בקרית ים, חלקן במסגרת התחדשות עירונית, ובקרית ביאליק, בשכונת "אפקה החדשה"

קופר: בנייה מסיבית בקריות
Wednesday September 18, 2019
אבי אדר

חודשים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו החדש, כמהנדס הוועדה לתיכנון ובנייה קריות, מסמן אלכס קופר, את הדגשים לשנים הבאות, הכוללים בנייה מואצת בקרית ים, בעיקר בפרוייקטים של התחדשות עירונית, ובקרית ביאליק, בשכונת “אפקה החדשה”, ש-100 הדיירים הראשונים בה נכנסו לדירותיהם בשבועות האחרונים, מתוך 4,500 יח”ד שמתוכננות בשכונה. יצויין, כי עד היום, היתה בקריות בנייה מסיבית בעיקר בקרית מוצקין, בשכונת “משכנות אמנים”, שם נבנות בימים אלו יותר מ-1,000 יחידות דיור. “לאחר שנים של קיפאון, אנו נהנים בתקופה האחרונה מהליך מואץ של בנייה”, מגלה קופר. “בשכונה החדשה ‘גלי ים’ שבקרית ים, נבנים יותר מ-1,000 יח”ד. בעתיד תהיה בנייה מסיבית בשכונות הוותיקות, עם כמה פרוייקטים נרחבים של ‘פינוי-בינוי’. להערכתי, תוך 5 שנים ישתנו פני העיר לחלוטין”.
מה לגביי פרוייקטים במסגרת תמ”א 38 בקריות?
להערכתי, פרוייקטים כאלו ימשיכו באיזור הקריות, אבל עם מגבלות מסויימות. כבר היום הוציאו עיריות קרית ביאליק וקרית מוצקין, הנחיות ותנאים לקידום פרוייקטים במסגרת תמ”א 38. ברור, שבשכונות וותיקות וצפופות, יהיו מגבלות לגביי פרוייקטים כאלו. בקרית ביאליק כבר הוצאו הנחיות לגבי פרוייקטים של תמ”א 38 בהריסה בשכונות הוותיקות, וגם בקרית מוצקין זה קורה. תוכנית המיתאר מאפשרת הריסת מבנים ישנים ובנייתם מחדש, תוך חיזוק היסודות, אבל ברור שחיזוק כזה בעייתי יותר לסביבה. לא מדובר בחיזוק מבנה קיים, אלא בבנייה חדשה לכל דבר. בשכונות וותיקות, הדבר גורם ללא מעט מטרדים עבור השכנים, ולכן העיריות אינן מעוניינות בתוכנית והגבילו אותה. בנוסף, בנייה מואצת במרכזי הערים מקשה מאוד על התשתיות הקיימות. עם זאת, ברשויות המקומיות בקריות מבינים את הצורך בהמשך המגמה של חיזוק מבנים במסגרת תמ”א 38, וינסו לקדם פרוייקטים כאלו בצורה מדודה, תוך התחשבות בתושבים המתגוררים באותם איזורים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
שירן
4 שנים

כל הקריות תמ”א 38
אבל חסר המון חנייה
נהיה פה תל אביב