י"ח תמוז התשפ"ד, 24/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מיון קהילתי מורחב

הורחבו שעות קבלת קהל במיון הקהילתי של כללית בקריית בריאות זבולון ופועל כיום ברציפות במהלך כל השבוע, גם בימי רביעי, עד השעה 18:30, כך גם המיון במרכז רפואי לין בחיפה

מיון קהילתי בקרית בריאות זבולון צילום: דוברות כללית
Wednesday May 20, 2020

נוכח ההעדפה הגוברת של הקהל לקבל שירות בקהילה, תופעה שגברה בתקופת הקורונה, בשל חשש המטופלים להגיע לחדר המיון בבית החולים, הרחיבה כללית את שעות השירות במיונים הקהילתיים הגדולים שהיא מפעילה במרכז רפואי לין ובקריית בריאות זבולון. מעתה הם פועלים בימים א’-ה’ ברציפות עד שעת ערב מאוחרת, גם בימי רביעי אחר הצהריים, בהם מרפאות האם סגורות (בימי שישי עד הצהריים).

ההחלטה בכללית להרחיב את שעות הפעילות במיונים הקהילתיים התקבלה לאחר שהסתמנה תופעה מדאיגה של ירידה משמעותית בשיעור הפניות לחדרי המיון בבתי החולים לעזרה רפואית דחופה, גם במצבים בהם הזנחה או דחייה עלולות לגרום סכנת חיים או הדרדרות בלתי הפיכה בבריאות. 

המיון הקהילתי מהווה, במרבית המקרים הרפואיים הדחופים, כתובת טיפול מתאימה ונוחה, עם הרבה פחות חשש להדבקות בזיהומים, בכלל ובקורונה, בפרט ועם מסלול בירור וטיפול מקוצר ומהיר. בנוסף, המיון במרכז רפואי זבולון נגיש לתושבי הקריות וחוסך מהם נסיעה לחדרי המיון בחיפה, מה שמהווה יתרון משמעותי בתקופה בה צומצם היקף התחבורה הצבורית ואנשים מעדיפים למעט בנסיעה כזו.

המיונים הקהילתיים של כללית מצויידים כמו חדר מיון ויש בהם מיטות עם חיבורים לתשתיות חמצן, מיכשור למתן עירויים, אמצעים לניטור לב, ועוד. התשתית כוללת גם מעבדה דחופה, מכון רנטגן, ובנוסף יש בית מרקחת ומדובר בשירות שאין למי שפונה למיון בבית חולים. צוות המיון מאוייש בבכירי הרופאים במרכז הרפואי, בהם מנהלי מחלקות ויחידות ולרשות הרופאים גם ייעוץ של כלל המומחים במחלקות השונות.

השירות במיון הקהילתי ניתן ללא תשלום מיוחד (השתתפות עצמית רבעונית אצל רופא יועץ), בפניה ישירה, ללא צורך במכתב הפניה ומיועד לגילאי 16 ומעלה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments