כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“מינינו במועצת העיר את ציקי אבישר כדי לסגור את ‘הקומפוסט’ והוא מנסה לשדרג אותו”

קריאה לתושבים לסייע בחשיפת עברייני הפסולת. יוסי מרקוביץ, המשנה לראש עיריית קרית מוצקין. סירטון וידאו מצורף
Monday July 6, 2020

כך טוען, המשנה לראש העיר קרית מוצקין, יוסי מרקוביץ, בעקבות ישיבת מועצת העיר האחרונה, שאישרה פעם נוספת, את אי העברת תקציב לביצוע שיפורים במפעל למיחזור פסולת “הקומפוסט”, אותו היא מבקשת לסגור. הנושא הועלה שוב במועצה, לאחר שנציג העירייה בהנהלת “הקומפוסט”, חבר המועצה ציקי אבישר, ביקש ממנכ”ל העירייה, להעביר את חלקה של העיר במימון היערכות “הקומפוסט” למכרז לשידרוג מצבו.

כפי שנחשף בזמנו ב”חדשות הקריות”, אבישר מונה לנציג העירייה בהנהלת “הקומפוסט”, לאחר שמהלך מערכת הבחירות האחרונה טען, כי יש לסגור את המקום, לאור מפגעי הריח החריפים שהוא גורם, מהם סובלים בעיקר תושבי שכונת “נווה גנים”. למרות זאת, אבישר הצביע, בישיבת הנהלת המפעל, בעד תקציב לשידרוג מצבו. המשנה לראש העיר, יוסי מרקוביץ, תקף אותו בזמנו בחריפות על כך. 

לאחרונה התקבלה בעירייה בקשה מה”קומפוסט”, להעביר את חלקה של קרית מוצקין בתקציב שאושר, וחבר המועצה אבישר אף פנה למנכ”ל העירייה, יריב גסר, כדי שהכסף יועבר. 

מרקוביץ הגיש שאילתא לראש העיר, חיים צורי, בה ביקש לדעת, האם נכון שהיתה פנייה לתשלום 50 אלף שקלים ל”קומפוסט”? האם נכון כי מועצת העיר כבר דחתה בעבר בקשה כזו? האם בקשה כזו עולה בקנה אחד עם החלטת מוצעת העיר לפעול לסגירת ה”קומפוסט”? והאם פעולה זו עולה בקנה אחד עם הנחיית מועצת העיר, לנציג העירייה, ציקי אבישר, בעת מינויו לנציג העירייה בהנהלה?

ראש העיר, חיים צורי, אישר כי היתה פנייה להעברת הכספים וכי בעבר מועצת העיר דחתה פנייה דומה. עוד ציין צורי, כי אכן החלטה זו לא עולה בקנה אחד עם החלטת המועצה לסגור את המקום ונוגדת את ההנחיות שקיבל אבישר, בעת מינויו לנציג העירייה בהנהלת המפעל.

במהלך הישיבה פנה מרקוביץ לתושבים ועידכן אותם, כי האיש שהבטיח לסגור את המקום, כדי לשים קץ למיטרדי הריח שפוגעים בהם, אישר תקציב להמשך פעילותו של המקום. השבוע אמר המשנה לראש העיר: “שנים אני נלחם לסגירת המקום ולבסוף האיש שמינינו, לאור הבטחותיו לפעול לסגירת המקום, לא רק שלא עושה את זה, הוא נותן יד להמשך קיומו ואף מבקש לשדרג אותו. אנחנו לא נאפשר את זה”.

חבר המועצה לא הגיב לטענות במהלך ישיבת המועצה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments