י"ז תמוז התשפ"ד, 23/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מי אשם במילוי הצהרת בריאות בנייד?

סאגה משפטית. חברות הביטוח האשימו האחת את השנייה. עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום: יח"צ
Tuesday September 26, 2023

ביטוח באמצעות הטלפון: קבלו סיפור מהחיים, שיכול לקרות לכל אחד מאיתנו. תושב איזור הצפון, שרכש פוליסת בריאות, תובע את חברת הביטוח, לאחר שמחלתו לא הוכרה, בטענה שהסתיר מידע על מצבו הבריאותי. המסקנה מכך היא, שאם אתם חותמים על הצהרת בריאות באמצעות הנייד, בדקו היטב, שכל מה שהצהרתם בשיחה הטלפונית, נכתב על ידי המוכרן שמעבר לקו.

באמצעות עו”ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות ביטוח, הגיש האיש, בשנות ה-30 לחייו, תביעה לבית משפט השלום בחיפה, כנגד חברת הביטוח ובה נטען, כי לפני כשנתיים, התקשר אליו טלפונית איש מכירות של החברה והציע לו לרכוש פוליסת ביטוח בריאות. האיש, שהיה ברשותו פוליסת בריאות בחברה אחרת, השתכנע לבטלה ולעשות ביטוח חדש.

לדבריו, במהלך השיחה, הציג לו איש המכירות שאלות על מצבו הבריאותי והוא ענה על כולן ובין היתר ציין, כי יש לו בעיה לבבית מולדת. לאחר מכן נשלחו לו מסמכים לנייד והוא חתם עליהם.

כעבור כמה חודשים לקה האיש באירוע מוחי והיה מאושפז בבית חולים. לאחר החלמתו פנה לחברת הביטוח וביקש לקבל את הפיצוי בסך 450,000 שקל המגיע לו על פי הפוליסה שרכש על מחלה קשה, כלומר האירוע המוחי שבו לקה. חברת הביטוח סירבה לשלם בטענה, שהמובטח לא הצהיר על בעיה לבבית מולדת בטופס הבריאות וכי יש קשר סיבתי בין הבעיה הלבבית לאירוע המוחי.

בתביעה נטען, כי האיש דיווח על מצבו הבריאותי, אבל בשל העובדה, שלא הוא מילא את הצהרת הבריאות אלא איש המכירות של חברת הביטוח, והוא רק חתם עליה, הטעות ברישום היא של איש המכירות. כמו כן נטען, שאין כל קשר רפואי בין הבעיה הלבבית לאירוע המוחי שפקד אותו.

לדברי עו”ד סאמי אבו ורדה, העובדה שלתובע יש פוליסות בריאות נוספות, שגם בהן הצהיר על הבעיה הלבבית המולדת שלו, מוכיחה, שהוא לא הסתיר עובדה זו מחברת הביטוח ומדובר בטעות של נציג החברה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments