איכות ומצוינות: בשנה האחרונה זוכים המטופלים במרפאת הכללית של קריית שמריהו, לקורת רוח רבה, בזכות היחס החם ותפיסת הבריאות החדשה במרפאה, אשר משרתת את השכונות הצפוניות יותר של קריית ביאליק. המאפיין הבולט של המרפאה, הוא גיל המבוטחים: כ-45% מכלל המבוטחים במרפאה, הינם אנשים בגילאי 65 פלוס, וזהו אחוז גבוה יחסית למרפאות אחרות של הכללית.
המנהלת החדשה של המרפאה, ד”ר אינאס עאסלה, ציינה בריאיון ל”חדשות הקריות”, כי המצב הזה מאוד מאתגר ומחייב אותה, לנקוט ביוזמות שאינן מקובלות בכל מרפאות הכללית. לדבריה: “נהוג במרפאות של הכללית, לערוך סקירות יזומות בנושא ממוגרפיה ודם סמוי, אך לאור המספר הגבוה של אנשים ותיקים במרפאה, החלטנו לבצע סקר דמנציה”.
“הזמנו מבוטחים בעלי גורמי סיכון וערכנו להם מבחנים לאיתור דמנציה. מאוד חשוב לאתר בשלב מוקדם את המחלה, כי אז הטיפול התרופתי עוזר באמת. עשינו גם פרויקט בנושא סוכרת, וכיוון שאני מומחית למחלה זו, הזמנו מטופלים לא מאוזנים למעקב עם האחיות, ובעקבות היוזמה הזו, הצלחנו לאזן מטופלים רבים. זה היופי בעבודה שלנו כרופאי משפחה. אנו לא כמו שאר הרופאים היועצים, שמטפלים בבעיה מאוד ספציפית. אצלנו זה מאתגר כל פעם מחדש, כי יש נושאים רבים בהם אנו מטפלים. בשל אופי האוכלוסייה, יש אצלנו מגוון רחב של מחלות, כולל 8% חולים אונקולוגים. בשל אופי האוכלוסייה במרפאה, יש מקום להרבה יוזמות מיוחדות, וזה מאוד מאתגר”.
ד”ר אינאס עאסלה וצוות המרפאה. צילום: דוברות כללית
ד”ר עאסלה, בת 38, נשואה ואם לבן ולבת, למדה רפואה בטכניון, עברה סטאז’ במרכז הרפואי רמב”ם בחיפה, ולאחר מכן התמחתה ברפואת המשפחה במסגרת הכללית. היא החלה את דרכה כרופאה משפחה במרפאת קריית ים ג’, ולפני שש שנים הגיעה לקריית ביאליק, למרפאת קריית שמריהו, תחילה כרופאת משפחה וכעת כמנהלת.
מה השתנה מאז שנכנסת לתפקיד?
קודם כל, המרפאה עברה שיפוץ פיזי, והיום היא נראית נהדר. חלק מהצוות התחלף, כולל צוות המשרד. הייתה בעייה במענה הטלפוני ומיד טיפלנו בזה. הוספנו עוד אחות לסקטור האחיות, וגם זה משמעותי. הצלחת המרפאה היא בזכות התגייסות כל הסקטורים, כולל אחיות, רופאים ומינהל. כל ההצלחה היא בזכות העבודה המסורה שלהם.
ומה הלאה?
אני רוצה לקלוט גם אוכלוסייה צעירה במרפאה. בכוונתי להביא לפה רופא ילדים, כך שההורים יבואו עם הילדים ויקלטו במרפאה שלנו. כדי להתמודד עם המצב המיוחד, אני רוצה גם שיהיה פה רופא גריאטרי. אין ספק שיש הרבה מאוד מה לעשות במרפאה כמו שלנו. תמיד יש למה לשאוף.
היות וקרוב למחצית החולים הם מבוגרים , היינו רוצים להרגיש שיש לנו רופא משפחה . רובנו מרגישים שרפואת המשפחה הפכה לפקידות וללא הקשבה אמיתית לצרכים של חולה . חבל ואכזבה. רופא הוא לא פקיד. מצופה לאמפתיה, עניין אמיתי ורצון לעזור.
מברוק לדר׳ אינאס הרופאה שלי, רופאה אם לב זהב וכן ירבו כמוהה
הרופאה שלי-רופאה מקצועית ומצוינת.
הרופאת משפחה שלי קשובה ומרצועית, תמיד מקבלת בנועם ועם חיוך. תודה.