י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מעל שנתיים וחצי שנות מאסר בפועל וקנס כספי גבוה למפיץ סירטונים בעלי תוכן מיני

השופטת סימי פלג קימלוב קבעה, כי ישנו חשד סביר לביצוע העבירות בידי החשוד. צילום ארכיון: אתר בתי המשפט, לפי ס' 27א'
Monday July 13, 2020

בית המשפט השלום בקריות, התייחס בחוסר סובלנות לשני אחים, אורן ומאור עוזיאל, אשר הפיצו סירטונים בעלי תוכן מיני. השופטת אילת השחר ביטון-פרלה, גזרה על אורן עוזיאל 31 חודשי מאסר בפועל, ועל אחיו, מאור עוזיאל, שסייע לו בביצוע העבירות, 9 חודשי עבודות שירות. בנוסף, ביהמ”ש הטיל על הנאשמים קנס כספי בסך כולל של 8000 שקלים ומאסר על תנאי. הנאשמים חויבו גם בפיצוי לנפגעות העבירה בסך כולל של 92,000 שקלים. עונש המאסר בפועל, שהוטל על אורן עוזיאל, הינו העונש החמור ביותר שניתן בישראל בנוגע לעבירות הטרדה מינית לפי “חוק הסירטונים”. הנאשמים הורשעו גם בפגיעה בפרטיות ועבירות נוספות. 

הנאשמים הודו והורשעו, במסגרת הסדר טיעון, בכך שהפיצו באופן שיטתי בעשרות הזדמנויות שונות לאלפי משתמשי טלגרם, תוכן מיני של צעירות ישראליות ללא הסכמתן. לצד ההפצות, על פי רוב צורפו תצלומים של הפרופילים האישיים של אותן הצעירות ברשתות החברתיות ובהם פרטיהן האישיים כדי להוכיח לחברי הקבוצות, כי מקור התכנים המיניים הוא נשים ישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין. 

במסגרת ניהול הקבוצות, יצר אורן עוזיאל ‘בוט’ – כלי עזר ביישומון ה’טלגרם’ – אשר שימש לקטלוג, שמירה ואיחזור של תמונות וסרטים. באמצעות השימוש ב’בוט’ זה, הופצו התכנים המיניים בצורה יעילה לכל דורש. 

נוסף על האמור, הורשעו שני הנאשמים, בכך שצילמו קיום יחסי מין שלהם עם קטינה כבת 16 שנה, ללא ידיעתה, ואורן אף הפיץ חלק מן הסירטונים באפליקציית הטלגרם. 

כאמור, מדובר בעונש החמור ביותר שניתן בגין עבירות מסוג זה, מאז חוקק החוק בשנת 2014. עורכי-הדין איתי גוהר ומורן אשול, ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שניהלו את התיק, הדגישו כי “העובדה שבמרבית המקרים הנאשמים היוו רק חלק מ”שרשרת ההפצה”, ולא המפיצים הראשונים של התכנים המיניים, לא הקהתה את הנזק שהסבו לנפגעות העבירה, אשר סבלו מהטרדות בלתי פוסקות ומקשיים תיפקודיים משמעותיים בעקבות הפירסומים. גזר הדין מסמן העלאה של רף הענישה בעבירות על “חוק הסרטונים””. 

במחלקת הסייבר בפרקליטות, פועלים בעת האחרונה ביחד עם המשטרה, להגביר את האכיפה בגין עבירות על “חוק הסירטונים”. לפני מספר ימים הוגש כתב אישום בעל ההיקף הגדול ביותר נגד נאשם, שהפיץ אלפי תמונות וסירטונים לקהל של למעלה מ-100,000 משתמשי טלגרם.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments