כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

משרד הבריאות יפצה ב-900,000 ש”ח תושב הקריות ששוחרר בטעות מביה”ח

הגבר, שסבל מדימום פנימי, שוחרר לביתו לאחר שבביה"ח סברו, כי יש לו מחלה ויראלית. אחרי שהתעלף ושבר את רגלו, הגיש תביעה לבית המשפט. סכום הפיצויים נקבע במסגרת הסכם פשרה עם משרד הבריאות

אובחנה אצל האישה אי ספיקת כליות חריפה וזיהומים חוזרים, והיא אושפזה שוב ושוב בבתי חולים. עו"ד אנה אונגר. צילום: אלכס אלקסיינקו
Tuesday April 7, 2020
אבי שני

אבחנות רפואיות שגויות היו מאז ומתמיד במערכת הבריאות, אך נראה, כי לאחרונה, בשל העומס הבלתי נסבל בבתי החולים, הפכו איבחונים שגויים כאלו לכמעט דבר שבשיגרה. זה בדיוק מה שקרה לתושב קרית אתא, שהגיע לבית חולים באיזור ושוחרר לביתו בטענה שהוא סובל ממחלה ויראלית, למרות שסבל מדימום פנימי, שככל הנראה גרם בהמשך לפציעתו הקשה.

הגבר, בן 63, הופנה לבית חולים לאחר שהתלונן על סחרחורות והזעה מוגברת. המקרה אירע כשבוע לאחר שעבר צינתור בשל אירוע לב, באותו בית חולים. למרות ממצאים ברורים של אנמיה וירידה בערכי ההמוגלובין בדמו, ובהיעדר סימנים לאירוע לבבי, שוחרר המטופל לביתו, לאחר שהושאר להשגחה של 12 שעות בבית החולים. הרופאים הסבירו לו, כי הוא סובל ככל הנראה ממחלה ויראלית, וציוו עליו לנוח בביתו.

אלא שלאחר השיחרור, מצבו של המטופל הלך והחמיר. באחד הימים, הוא איבד את הכרתו בביתו, נפל, שבר את עצם הירך והובהל שוב לבית החולים. בהגיעו למיון נבדק ע”י המטולוג (רופא דם), שהבחין כי ערכי ההמוגלובין בגופו נמצאים בירידה משמעותית. הגבר אובחן כסובל מ”הלם תת נפחי'”, המתבטא בירידה ניכרת בכמות הדם בגופו, שגרמה לשורה של תסמינים, המהווים סכנת חיים מיידית. בגיליון הרפואי של המטופל, ציין המומחה, כי הנפילה נגרמה כתוצאה מהירידה בכמות ההמוגלובין. המטופל נשלח לבדיקות CT וגסטרוסקופיה, ואובחן כסובל מדימום בתריסריון, המלווה בקריש דם. הוא הובהל לניתוח לעצירת הדימום וקיבל כמה מנות דם לייצוב מצבו. בנוסף, עבר הגבר ניתוח לשיחזור עצם הירך.

בתביעה, שהוגשה בשמו ע”י עו”ד אנה אונגר, נגד משרד הבריאות המפעיל את בית החולים, נטען כי הצוות הרפואי התרשל בכך, שלא בירר את הסיבה לירידה הניכרת בהמוגלובין, ושיחרר את המטופל לביתו.

לאחר ניהול מאבק משפטי ארוך, הגיעו הצדדים להסכם פשרה, לפיו יפצה משרד הבריאות את המטופל בסכום כספי בסך 900,000 ש”ח. כמו כן, יקבל התובע פיצויים נוספים בסך 137,000 ש”ח.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments