כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“מתחת לאף הועבר מתנ”ס “בית צ’רנה” מקרית חיים לחרדים מקרית שמואל”

חברת מועצת העיר חיפה, סופי נקש, תושבת קרית חיים, סבורה כי מדובר בקצה הקרחון, וטוענת, כי החלטת העירייה התקבלה זמן קצר לפני תחילת שנת הפעילות, מבלי ליידע את תושבי הקריה

נקש: סגירת המתנ"ס לילדים
Wednesday September 18, 2019
בן מרדכי

זה לא כל כך נעים לראות מתנ”ס סגור. לא מדובר בשורה מתוך שיר ילדים אהוב, אלא במה שראו עיניהם של ילדים רבים, המתגוררים בקרית חיים מערבית, עם פתיחת שנת הפעילות, לאחר שמתנ”ס “בית צ’רנה”, ששימש אותם במשך שנים, הועבר לתלמידים מקרית שמואל, לשם הקמת “כולל”. אמנם בעיריית חיפה הסבירו, כי מדובר במצב זמני, אלא שחברת מועצת העיר, סופי נקש, תושבת קרית חיים, חוששת שמצב זה יהפוך לקבוע. “העברת המתנ”ס מהווה חלק מההסכם הקואליציוני בין ראש העיר, עינת קליש-רותם, ובין הסיעות החרדיות. עם הזמן נוצרה בעיית מקום עבור תלמידים מקרית שמואל, ובמקום מתנ”ס, קיבלנו בשכונה ‘כולל’. אני מקווה מאוד, שזה אכן מצב זמני”.
יש לך בעיה עם הציבור החרדי?
חס ושלום, אבל לא ברור לי מדוע נעשים צעדים כאלו ברגע האחרון? הרי הרישום הסתיים בחודש ינואר, ומאז היה מספיק זמן להכין עבורם מסגרת מתאימה. פתאום, כאשר מגלים שאין מסגרת, מחליטים לסגור את המתנ”ס, שמשמש את ילדי קרית חיים מערבית? אני חוששת, שצעד זה הוא רק הראשון מתוך סידרת צעדים, במסגרת אותו הסכם קואליציוני של העירייה עם הסיעות החרדיות.
לדברי נקש, בעקבות לחץ שהפעילה על ראש העיר הקודם, יונה יהב, עבר מתנ”ס “בית צ’רנה”, שיפוץ יסודי לפני כמה שנים, כדי להתאימו לצרכיהם של ילדי השכונה. “עבדנו קשה כדי להשיג תרומות, לצד תמיכה של מפעל הפיס, ובסופו של דבר, הבית נראה לגמרי אחרת. יש שם הצללה שמאפשרת פעילות חוץ והמבנה עבר שיפוץ יסודי. זה היה ה’בייבי’ שלי עבור תושבי קרית חיים. הפעילות במקום היתה מבורכת וכללה שיעורי עזר, הפעלות, חוגים ומסיבות בחגים. זה כל כך חבל”, היא אומרת. “העברת המקום לחרדים נעשתה בשקט בשקט, ללא הידברות עם התושבים או לעדכן אותם מראש שזה מה שהולך לקרות. זו התנהלות לא נכונה, שפוגעת בתושבי קרית חיים, ובמיוחד באלו הזקוקים יותר מכולנו לעזרה”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments