כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

נקלע בטעות להפגנה והוכר בביטוח הלאומי כ”נפגע עבודה”

נקלע להפגנה נגד המהפכה המשפטית והוכר כ"נפגע עבודה". עורכי הדין אבו ורדה ואבו ח'דרה. צילום: יח"צ
Sunday September 10, 2023

נעצר בטעות: בדרך כלל, תאונות בדרך לעבודה מוכרות כ”תאונות עבודה”, אבל נראה כי זו הפעם הראשונה, שעובד שנקלע להפגנה כנגד המהפכה המשפטית, הוכר  על ידי הביטוח הלאומי כ”נפגע עבודה”.

באמצעות עורכי הדין סאמי אבו ורדה וואסים אבו ח’דרה מחיפה, מומחים לנזקי גוף וביטוח לאומי, הגיש העובד, תושה חיפה, בסוף שנות ה-20 לחייו, תביעה למוסד לביטוח לאומי, להכיר בו כמי שנפגע ב”תאונת עבודה”.

בתביעה נטען, כי בחודש יולי השנה, בעת שעשה את דרכו כמדי יום, מביתו למקום החנייה שלו הסמוך מקום עבודתו, בצמוד לבתי המשפט בעיר התחתית בחיפה, נקלע העובד שלא מרצונו לתוך הפגנה של מתנגדי הרפורמה המשפטית, שהייתה באותו בוקר בסמוך לבתי המשפט.

העובד, שלא היה קשור כלל להפגנה, טען כי השוטרים עצרו את רכבו, שלפו אותו החוצה, אזקו אותו והעבירו אותו למעצר עד שעות הערב. כאשר שוחרר, פנה למחלקת תאונות במרכז הרפואי “לין” בחיפה, שם התלונן על חבלות שונות בגופו, כולל פגיעה בשמיעה ועל אירוע פוסט טראומתי קשה שעבר עקב מעצרו. האיש הופנה להמשך טיפול פסיכיאטרי ואצל רופא אף אוזן וגרון.

לאחר פניית עורכי דינו לביטוח הלאומי, הוא הוכר כנפגע עבודה וממתין עתה לוועדה רפואית של ביטוח לאומי, שתקבע את אחוזי הנכות שלו בעקבות הפגיעה.

עו”ד סאמי אבו ורדה מציין, כי זה מקרה ראשון מסוגו, שאדם שנקלע שלא מרצונו להפגנה ונפגע, קיבל הכרה מביטוח לאומי. “זה פתח לתביעות דומות לעובדים, שנקלעו לסיטואציה דומה בדרכם לעבודה או מהעבודה לביתם”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments