כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

נשיא המדינה שיבח את דוקורסקי על יחסו לקהילה הגאה

עיריית קריית ביאליק נמנית עם 9 ערים בעלות דירוג חיובי לפי יחסן לקהילה הלהט"בית. ראש העיר אלי דוקורסקי הוזמן לבית הנשיא לחשיפת המדד

ראש העיר אלי דוקורסקי (ראשון מימין) עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, יו״ר האגודה למען הלהט״ב בישראל, הילה פאר וראשי הרשויות המצטיינות. צילום: מארק ניימן
Wednesday June 10, 2020

לרגל פתיחת חודש הגאווה, האגודה למען הלהט”ב הגישה לראשונה לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, את “המדד העירוני הגאה”, אשר בדק המענים והשירותים ב-29 רשויות מקומיות בישראל עבור הקהילה הגאה בשנת 2019.

קריית ביאליק זכתה במקום ה-9 במדד והיא העיר היחידה שלא נמנית עם פורום ה–15, המאגד את 15 הערים הגדולות בישראל. הערים נבדקו בהתאם ליחסן החיובי לקהילה הגאה.

מנתוני המדד עולה כי עיריית קריית ביאליק משקיעה בתרבות, חינוך, רווחה, נראות וביטחון של הקהילה הלהט”בית. בין השאר פועלת בעיר תוכנית “מקום” של החברה למתנ”סים, אשר מהווה פלטפורמה לגיבוש, תחושת שייכות ומקור מידע לתושבים. מידי שבוע מתקיים מפגש של הקהילה.

האת הדו”ח הגישה לנשיא יו״ר האגודה למען הלהט״ב בישראל, הילה פאר. במהלך הפגישה נכחו 6 ראשי רשויות שזכו במקומות הראשונים. הנשיא דן בחשיבות קידום מענים לקהילה הגאה ברשויות המקומיות וציין לשבח את הישגם הגבוה במדד העירוני, המעיד על עשייתם המשמעותית לטובת שיפור רווחת תושביהם מקרב קהילת הלהט”ב.

ראש העיר אלי דוקורסקי שהוזמן לבית הנשיא לחשיפת המדד, ציין את חשיבות תיפקודה של הרשות המקומית בקידום הקהילה: “אני רואה חשיבות רבה בשיח פתוח, פלורליסטי ומגוון אשר נותן מקום לכולם. בפניה שלי לבני נוער תושבי העיר, העברתי מסר חד משמעי, המורה להם ללכת עם נטיות ליבם ללא חשש וללא מורא.  בעירנו אנו מפעילים תוכניות חינוכיות מגוונות על מנת לחנך לסובלנות, סבלנות וקבלת כל אדם באשר הוא אדם”.

ראש העיר אלי דוקורסקי (ראשון מימין) עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, יו״ר האגודה למען הלהט״ב בישראל, הילה פאר וראשי הרשויות המצטיינות. צילום: מארק ניימן

הערים המצטיינות הן תל אביב, ראשון לציון, גבעתיים, רמת גן, כפר סבא, באר שבע, חיפה, רמת השרון וקריית ביאליק.

“האנושות כולה צריכה להבין, צריכים להבין אזרחיות ואזרחי ישראל, חלילה מלהתייחס לנטייה כזו או אחרת כמחלה,” אמר הנשיא לאחר קבלת הדו”ח והוסיף עוד: “בכל דרך בה אדם שמח ויכול להיות שלם ויוצר הוא יכול להגיע להישגים בדיוק כמו כל אדם אחר. אנחנו לא יכולים לדבר בחברה כשלנו על טיפולי המרה לקהילה להט”בית. אי אפשר לאפשר זאת. אין כאן שום מחלה, ולכן אין שום צורך בטיפולים.”

הרשם
שלח הודעה אודות
4 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
אלונה
4 שנים

כל הכבוד לראש העיר. אחד והיחיד

דני
4 שנים

מדהים

מיכל
4 שנים

אין על ביאליק

שגית
4 שנים

גאווה