כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

נתניהו וכץ סיכמו על ביטול מכסים ומיסי קנייה בשורת מוצרים

השר כץ. צילום: דוברות הכנסת
Monday June 8, 2020

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, החליטו אתמול על ביטול קבוע של מכסים ומיסי קנייה על שורה רחבה של מוצרים, בהיקף 1.45 מיליארד שקלים בשנה. בנוסף סיכמו על הענקת 35 ימי זכאות אבטלה לזכאים. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו: “שר האוצר ואני התדיינו וקיבלנו שני סיכומים להקל על הציבור בעת הזאת. הדבר הראשון הוא הארכת משך הזכאות לקבלת דמי אבטלה, והדבר השני הוא הקלות במכסים על שורה של מוצרים, טלפונים סלולריים, ביגוד, הנעלה ומוצרים נוספים. המטרה היא להניע את המשק, להניע את הגלגלים ולהקל עליכם אזרחי ישראל”.

שר האוצר ישראל כץ: “לצד התוכנית הגדולה שאנחנו מובילים להמרצת החזרת מיליון מובטלים לעבודה, אנחנו גם חיפשנו את אותם דברים שיקלו על הציבור. הדבר החשוב ביותר, זה להאריך את משך הזכאות לדמי אבטלה לצעירים, לתת לכל אחד חודש נוסף באותו זמן שהמשק היה סגור, כך שברגע שדמי האבטלה עומדים להיגמר הם יקבלו חודש נוסף. זה נותן בשורה למאות אלפי אנשים”.

בהתאם להמלצת גורמי המקצוע, יחל מניין ימי האבטלה מתאריך 19.4.20 ולא מתאריך 15.3.20. לפיכך במניין ימי האבטלה לא תיכלל התקופה שבמסגרתה הוטלו על המשק הגבלות פעילות משמעותיות בשל משבר הקורונה. כתוצאה מכך תוארך תקופת הזכאות בהתאם לכללי הזכאות הקיימים בכ-35 ימים. 

בנוסף, החליטו ראש הממשלה ושר האוצר ישראל כץ על ביטול קבוע של המכס ומס הקנייה על שורה ארוכה של מוצרים ובהם טלפונים סלולריים, ביגוד והנעלה, מוצרי תינוקות, מוצרי אלקטרוניקה בידורית (טלוויזיות, רמקולים ועוד), מוצרי חשמל ביתיים, צעצועים ומשחקים, תמרוקים ועוד, בהיקף של כ-1.45 מיליארד שקלים בשנה. 

ההחלטה לבטל באופן קבוע את המכסים התקבלה, לאחר שלראש הממשלה ולשר האוצר הוצגה בדיקת אפקטיביות, שהראתה כי הביטול הזמני של המכסים ושל מיסי הקנייה, הביא לירידה משמעותית במחירי המוצרים לצרכן לאורך זמן, גם בהשוואה למגמות במדינות אחרות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments