י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“סוף סוף חזרתי לעצמי”

חלוץ מכבי חיפה, ניקיטה רוקביציה, שכבש שער ליגה בודד ב-13 המחזורים הראשונים, חזר לכבוש בשלושת הניצחונות הרצופים על אשדוד, בני יהודה ומכבי פ"ת. רוקביציה מסביר את השינוי שעבר עליו, מקווה לקבל אזרחות ישראלית ומשוכנע, שהירוקים חייבים להתברג בצמרת הגבוהה ולהשיג את הכרטיס לאירופה

יחמיץ את הדרבי? רוקאביצה. צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה
Monday February 11, 2019
אורי ירון

לאחר שהבקיע 9 שערים בעונה שעברה, פתח חלוץ מכבי חיפה, ניקיטה רוקביציה, את העונה הנוכחית ברגל שמאל, עם שער בודד ב-13 המשחקים הראשונים. אלא שבדיוק כאשר ראשי המועדון החלו לתהות, האם הוא שכח את מלאכת כיבוש השערים, הבקיע החלוץ האוקראיני-אוסטרלי שלושה שערים רצופים, בניצחונות נגד אשדוד, בני יהודה ומכבי פ”ת. “בתחילת העונה לא הייתי בכושר טוב, ואני שמח שעם הזמן התחזקתי פיזית וסוף סוף חזרתי לעצמי. שלושת המשחקים הרצופים בהם הבקעתי, עזרו למכבי חיפה לחזור לצמרת הגבוהה, ואני מקווה ששם נישאר עד סיום העונה”, אומר רוקביציה.

ניקיטה רוקביציה (30), המתנשא לגובה 1.83 מ’, נולד באוקראינה, ובגיל 14 עבר עם משפחתו להתגורר באוסטרליה. בתחילה שיחק במועדונים קטנים בליגה חצי מקצוענית, ובשנת 2007 הצטרף לקבוצת פרת’ גלורי מהליגה הבכירה באוסטרליה. בשנת 2009 חתם בקבוצת טוונטה ההולנדית, אלא שכעבור פרק זמן קצר הושאל לקבוצת רוסלרה הבלגית. את הפריצה הגדולה עשה בקבוצת הרטה ברלין, שהיתה אז בליגה השנייה בגרמניה, בשורותיה כבש 4 שערים ובישל 12 שערים נוספים, תוך שסייע לה להעפיל לבונדסליגה. כעבור עונה חתם בקבוצת היינץ 05 מהבונדסליגה, שם מיעט לשחק, ובקיץ 2013 חתם בקבוצת FSV פרנקפורט. לאחר מכן חזר לליגה האוסטרלית, שם שיחק בקבוצת מערב סידני וונדרס.

בספטמבר 2015 חתם בבית”ר ירושלים, בשורותיה כבש 14 שערים ב-30 הופעות, ובכך הפך למלך שערי הקבוצה ולסגן מלך השערים של הליגה, בצוותא עם אליניב ברדה ושלומי אזולאי. בקיץ 2016 חתם רוקביציה, ל-3 שנים במכבי חיפה, ששילמה תמורתו 400,000 אירו. לאחר שנישא לישראלית ונולדו לו שתי בנות, קיבל החלוץ מעמד של תושב ארעי בישראל, ועפ”י החוק, הוא זכאי לאזרחות ישראלית.
את עונת 2018/2017 סיים רוקביציה, כמלך השערים של הירוקים, עם 9 כיבושים, וזאת לאחר שבעונתו הראשונה במכבי חיפה, הבקיע 4 שערים בלבד. במקביל רשם החלוץ 18 הופעות במדי נבחרת אוסטרליה, בהן כבש שער אחד. “מאז שמרקו בלבול הגיע לקבוצה, התחלנו לשחק הרבה יותר טוב. ברמה האישית, קיבלתי המון ביטחון ואני כבר לא משחק בכנף, שם היה לי יותר קשה להתבטא, אלא במרכז ההתקפה”, הוא מסביר.

דווקא במשחקים נגד רעננה ונתניה, שהגיעו לאחר 4 ניצחונות רצופים, לא הצלחתם לנצח?
חבל מאוד שלא המשכנו עם המומנטום של הניצחונות. שיחקנו לא רע נגד רעננה, אבל היו לנו המון החמצות והשוער שלהם תפס יום מצויין, וגם נגד נתניה לא הצלחנו לכבוש. אני מקווה שביום שני נחזור למסלול הניצחונות, נגד הפועל ת”א.

לאן יכולה מכבי חיפה, להגיע העונה?
אחרי העונה הכושלת הקודמת, בה הקבוצה לא הצליחה להגיע לפלייאוף העליון, אנחנו חייבים לעשות זאת השנה. חבל לי רק, שהקבוצה הודחה מגביע המדינה, לאחר ההפסד לסכנין.

בעבר שיחקת בנבחרת אוסטרליה, ויכולת להיות איתה עכשיו באליפות אסיה. מה קרה שהוחלט לנפות אותך מהנבחרת?
לקראת המונדיאל האחרון, קיבלתי הודעה שנופיתי מהנבחרת, בלי שום סיבה מיוחדת. אני בטוח שיכולתי לעזור להם, אבל כנראה שהם חשבו, שיש להם חלוצים טובים ממני.

אתה שואף לקבל אזרחות ישראלית?
האמת שלא התעסקתי בזה עד עכשיו. נולדה לי בת ועברתי דירה, כך שלא היה לי זמן לזה. אני לא פוסל אפשרות להישאר בעתיד בישראל, ואם זה מה שיקרה, אפעל לקבלת האזרחות.

תמשיך עונה נוספת במכבי חיפה?
קשה לדעת מה יהיה בעתיד. זו העונה השלישית שלי בקבוצה, ואני מרגיש כאן כמו בבית. מכבי חיפה היא כמו המשפחה השנייה שלי, ואני נהנה פה מכל רגע. אם זה יהיה תלוי בי, אשמח להמשיך כאן.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments