כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

עבודות הקמת מחלף ביאליק צפון יסתיימו עד סוף השנה

בשורה טובה לנהגים הנוסעים צפונה. ראש העיר אלי דוקורסקי עם סגן ומ"מ ראש העיר יוסי אזריאל, מנכ"ל העירייה ליאור טרגן ונציגי חברת "נתיבי ישראל" באתר העבודות מחלף "ביאליק צפון". צילום: דוברות ביאליק
Thursday June 18, 2020

בשורה טובה לנהגים הנוסעים צפונה על כביש עוקף קריות. לצד הקמת שכונת “נאות אפק” בצידו המזרחי של הכביש, נמשכות העבודות להקמתו של מחלף נוסף על כביש 22, לטובת חיבור שכונת צור שלום עם השכונה החדשה. המחלף מוקם מול שדרות ח”ן בצור שלום, על ידי חברת נתיבי ישראל. וועדת השמות הממשלתית החליטה להעניק למחלף החדש את השם “ביאליק צפון”.

הקמתו של מחלף ״ביאליק צפון״ (שדרות ח”ן) הנה חלק מפרויקט בנייתה של שכונת “נאות אפק״, בה ייבנו 4,573 יחידות דיור. בשנה החולפת השכונה אוכלסה על ידי הדיירים הראשונים ובחודשים הקרובים צפויים איכלוסים נוספים. בשכונה כבר פועלים בית ספר יסודי “מיתרים”, 8 גני ילדים ומעון יום, ובימים אלו מושלמות העבודות להקמתו של בית הכנסת הראשון.

המחלף החדש ייתן פיתרון תחבורתי ראוי הן לתושבי שכונת “נאות אפק” והן לתושבים הוותיקים המתגוררים בשכונות הצפוניות של העיר. כמו כן, המחלף יאפשר נגישות מירבית לאיזור התעשייה קריית ביאליק, שאף הוא עומד בפני הרחבה ויוריד את עומסי התנועה בכניסות וביציאות. יתרה מכך, מחלף ״ביאליק צפון״ ישמש ככניסה הראשית לשכונת “נאות אפק” מכיוון כביש עוקף קריות. היום נאלצים הנהגים לרדת לכביש 22 במחלף ביאליק דרום (איזור שכונת אפק) ויוצרים עומס תחבורתי בעיקר ברחובות חוגלה, התל, חיים ועגנון, שהינם רחובות עירוניים צפופי אוכלוסייה.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, שעוקב מקרוב אחר התקדמות העבודות במחלף ציין: “כבר היום תושבי העיר נהנים מהנוחות והנגישות שאיפשרה הקמתו של כביש 22. יחד עם זאת, עם הפיתוח המואץ של העיר, הקמתן של השכונות החדשות וגידול במספר התושבים, יש צורך להיערך מראש להגדלת עומסי התחבורה, לתכנן ולבנות את המחלפים החדשים במקביל להקמתן של השכונות. המחלף החדש יאפשר ויסות עומסי התחבורה ונגישות לאיזור התעשייה קריית ביאליק אשר תשפר את הפעילות העיסקית של האיזור כולו”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments