י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

עובדי עיריית ביאליק עוברים הדרכה בנושא אבטחת מידע וסייבר

המחזור הראשון של עובדי עיריית קריית ביאליק בקורס אבטחת מידע. מנהל מערכות המידע של העירייה,, דני אלטרוביץ, מציג את סכנות מתקפת הסייבר צילום: דוברות העירייה.
Wednesday March 13, 2024

מלחמת צללים: בשל ריבוי התקפות סייבר על גופים גדולים, יזמה עיריית קריית ביאליק, פעילות הסברתית לעובדים, על מנת לתת להם כלים בפני פעולות זדוניות ברשת. בדרך כלל, רוב מתקפות הסייבר המוצלחות, כולל מתקפות כופר ופישינג, המסתמכות על “עזרה מבפנים”, זאת על מנת להוציא אל הפועל את המתקפה. במילים אחרות, התוקפים מנצלים את תום ליבם של עובדי הארגון, המפעילים באופן לא מודע את הקוד הזדוני במערכת המחשב של הארגון. כדי להפחית באופן במשמעותי את הסיכוי למתקפת סייבר, יזמה מחלקת מערכות מידע בעירייה, ימי עיון וההדרכה לכל עובדי הרשות המשתמשים במחשבי העירייה. יום העיון נועד להגדיל את מודעות העובדים לתחום הסייבר ולשיטותיו.

במסגרת ההדרכה לומדים העובדים, כיצד ניתן לזהות באופן שוטף את ניסיון המתקפה ולהתמודד איתה באופן מיטבי. מטרת ההדרכה היא, לתת לעובדים את הנתונים הבסיסיים לגביי אבטחה ברשת, ללמד אותם על דרכי הפעולה של פשעי הרשת, ולתת כלים לזיהוי אירועי סייבר פוטנציאליים, על מנת להפוך את העובדים מ”החוליה החלשה” של שרשרת האבטחה הארגונית, לקו ההגנה הראשון של העירייה.

מנהל מערכות המידע של עיריית קריית ביאליק, דני אלטרוביץ, שיזם את הפרויקט סיפר:”העירייה מנהלת מאגרי מידע רבים, בהם ישנם נתונים רגישים של אלפי תושבי העיר. כדי לשמור על המידע מאיומי מתקפת סייבר, חשוב שלעובדים יהיו כלים ומיומנויות כדי למנוע את המתקפות. במסגרת ההדרכה, עובדי העירייה לומדים מהי מתקפת פישינג וכופר, ואיך ניתן לזהותה, מהי החשיבות של הסיסמאות ואיך ניתן לדעת, שהמייל שקיבלנו הינו בטוח”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments