י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

עונה חדשה, סיוטים ישנים

כבר בתחילת אוגוסט, הודחה מכבי חיפה מהמשחקים באירופה, לאחר שלא הצליחה לעבור את שטרסבורג הצרפתית. עוד לפני כן, ספגה הקבוצה הפסד מביך להפועל באר שבע, בגביע הטוטו. האוהדים, שחוששים מעוד עונה שתסתיים לפני הסופגניות של חנוכה, דורשים מהנשיא יעקב שחר, להתעורר במהירות ולבצע שינויים

ההפסד מביך בגביע הטוטו והדחה מוקדמת מאירופה. האוהדים חוששים מתסריט דומה של העונות הקודמות ומצפים לחיזוק נוסף (צילום: האתר הרשמי)
Sunday August 4, 2019
אבי שני

כבר לא מעט שנים שהתסריט הזה חוזר על עצמו, פעם אחר פעם. מכבי חיפה בונה קבוצה חדשה, מביאה שחקני רכש יקרים, הציפיות בשמים – ואז מתחילים משחקי ההכנה. הקבוצה מציגה יכולת נרפית, משחקי הליגה נפתחים בצורה רעה, הירוקים נכנסים לאפקט של כדור שלג והעונה מסתיימת עוד לפני שהסופגניות של חנוכה מגיעות לרשתות השיווק. מהתסריט הזה חוששים אוהדי הקבוצה, שרחוקים מלהיות מרוצים מהשמות הבינוניים שהגיעו הקיץ לאיצטדיון “סמי עופר”.
כבר בתחילת אוגוסט, הודחה הקבוצה מאירופה, לאחר צמד משחקים נגד שטרסבורג הצרפתית, במסגרת השלב השני של מוקדמות הליגה האירופית. אמנם נכון שהיה מדובר בהגרלה קשה, נגד מחזיקת הגביע של הליגה הצרפתית החזקה, אבל לירוקים היה אסור להתפרק במשחק החוץ, בו ספגו שלושה שערים. במשחק הגומלין, באיצטדיון “סמי עופר”, כבר הובילה חיפה, 1:2 במחצית, והיתה זקוקה לשער אחד נוסף כדי לכפות הארכה, אך במשך דקות ארוכות במחצית השנייה, היה נראה, שהמאמן מרקו בלבול, חושש ללכת קדימה, למרות שלא היתה לו ברירה והוא היה חייב לקחת סיכונים, תוך הימור על כל הקופה. האירוניה היא, שדווקא הצרפתים היו קרובים מאוד להשיג את שערם השני, כאשר חיפה נזקקה ליכולת שיא של השוער גיא חיימוב, שרשם שלוש הצלות גדולות בהתקפה אחת, בדקה ה-61.
עוד לפני כן, פתחו הירוקים את העונה באופן רשמי, במשחק חלש נגד הפועל באר שבע, במסגרת גביע הטוטו, אותו הפסידה הקבוצה למרות שבאר שבע שיחקה במשך יותר מחצי שעה בתשעה שחקנים. “אם קבוצה חדשה, שעדיין לא מגובשת ומשחקת עם 9 שחקנים, אנחנו לא מצליחים לנצח, אז את מי כן ננצח במשחקי הליגה? אני לא רוצה לחשוב איזו עונה מצפה לנו”, ציין אחד האוהדים ברשתות החברתיות.
אוהדים רבים הפנו ביקורת קשה בתום המשחק, כלפיי בלבול, שלא ידע לבצע את החילופים הנכונים, בעקבות הרחקת שני שחקני באר שבע, כדי לנצל את המצב במטרה להביא לניצחון. בסיום כבר נשמעו קריאות בוז מהקהל, וגם בתוך הקבוצה נשמעו קולות של ביקורת. “החילופים של בלבול לא מובנים”, אמר גורם בקבוצה, “חבל שהפסדנו משחק כזה. לפי איך שהמשחק התפתח, היינו חייבים לנצח, או לפחות להגיע לבעיטות עונשין מ-11 מטר”.
האוהדים היו פחות מנומסים. אחד מהם ציין: “כשמאמן מתחיל לברבר את המוח על מנטאליות ועל כך ש’שיחקנו כמו גברים’, אתה יודע שהוא איבד את הדרך”. אוהד נוסף פנה ישירות למאמן: “בלבול, לפני הטענות כלפיי השופטים, תבוא בטענות לשחקנים שלך, שנתנו משחק חלש ביותר, ונגד 9 שחקנים, לא ידעו לתת גול אחד. יש לך כרגע קבוצה למקומות 7-5 גג. קודם כל תקן את הליקויים ואחר כך תבכה על השיפוט”.
אוהד אחר היפנה את הביקורת שלו כלפיי נשיא המועדון, יעקב שחר, אותו כינה “ישנוני”. “לא ברור לנו מה אתה עושה שם למעלה?”, כתב האוהד והוסיף: “אין שחקני חיזוק, המאמן שלך זה ביזיון אחד גדול והקבוצה משחקת רק לאחור ולאורך. שחקנים שקיבלו הודעה שהם לא בתוכניות, עולים בהרכב הפותח. השוער שלך מתאים לליגת ילדים. ההכנות של בלבול לא נראות על המגרש. צוות הסקאוטינג לא מוצא שחקנים ומקבל משכורות חינם. ההסברים של בלבול אחרי משחקים מביכים, והם עלבון לאינטליגנציה, ואתה יושב שם למעלה, ביציע ‘היהלום’, אוכל מטעמים ולפעמים עושה פרצוף חמוץ ומאוכזב. הרי אתה אחראי על כל המערכת הכושלת הזאת, שלא מתרוממת כבר 8 שנים. אולי הגיע הזמן לחשוב שאתה הבעיה?”.
עם זאת, היו גם אוהדים שקראו לקחת את המשחק בפרופורציה. “זה היה בסך הכל ניסוי כלים. לא צריך להתרגש יותר מדי, מה עוד שההרכב היה מאוד חסר. צריך לחכות עוד חודש-חודשיים ואז נדע לאן נושבת הרוח”, כתב אחד מהם.
דבר אחד בטוח: כפי שמצב העניינים נראה כרגע, אם הירוקים לא יתחזקו בצורה משמעותית, הם הולכים לקראת עונה אפורה ובינונית. ממש כמו כל העונות הקודמות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments