י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“עיריית חיפה חייבת לעשות יותר למען הקהילה האתיופית בקרית חיים”

כך סבור חבר המועצה אלי בן דיין, לאחר מחאת הקהילה, בעקבות מותו של סולומון טקה, שנורה בידי קצין משטרה. בן דיין מציין, שהעירייה והממשלה, חייבות להכין תוכנית לטיפול בבני העדה

"רוב חברי המועצה היפנו עורף לראש העיר, עקב ניהולה הכושל". אלי בן דיין
Sunday August 4, 2019
אבי שני

המחאה של בני העדה האתיופית, לאחר הירי הקטלני של קצין משטרה, שגרם למותו של סולומון טקה, בן 18, מקרית חיים, עוררה מחדש את השאלה הכואבת, עד כמה המדינה משקיעה בקליטת בני הקהילה ובטיפול בנושאים שקרובים לליבם. חבר המועצה אלי בן דיין, תושב קרית חיים, מאמין שכל הגורמים, ובראשם העירייה, חייבים לעשות למען בני הקהילה יותר ממה שהם עושים היום. “אני לא יודע מה ראש העיר, עינת קליש רותם, עשתה למען בני הקהילה בעקבות הירי הקטלני. ראיתי שהיא באה לנחם, כמו רבים אחרים, את המשפחה, אבל אני לא יודע מה נעשה מעבר”, ציין בן דיין והוסיף: “אז יש מועדון קהילתי שמפעילה העירייה, ויש מדריך שעובד עם בני הקהילה, אבל זה בהחלט לא מספיק. זה לא פיתרון רציני ומעמיק עבור המצוקות של בני הקהילה בקרית חיים. אני לא אומר שהעירייה צריכה לעשות את הכל, אבל היא בהחלט חייבת להוביל, לשבת עם נציגי הממשלה ולגבש תוכנית כוללת לבני הקהילה שמתגוררים בקרית חיים, בתחומי תעסוקה, חינוך, מלחמה בגזענות ועוד. הייתי מצפה שראש העיר תקיים ישיבת מועצה מיוחדת בנושא. קרית חיים היא חלק מחיפה והקהילה האתיופית היא קהילה שוות זכויות”.
איך אתה מתייחס למחאה של בני העדה בעקבות מותו של טקה?
קודם כל, אני מביע צער עמוק על המקרה עצמו. יש בי צער עמוק על מותו של צעיר, שעוד לא הספיק לעשות כלום בחייו. ניחמתי את המשפחה ואני בהחלט מזדהה עם המחאה שקמה לאחר המקרה. אבל אני, כמו רבים אחרים, מסתייג מהפן האלים שהתלווה למחאה. לחסום צמתים זה לגיטימי, לשרוף מכוניות ולירות זיקוקים על תחנת משטרה, זה ממש לא לגיטימי. אסור שיקרו מקרים כאלו. אני מקווה שכולם למדו את הלקח מהמקרה הקשה הזה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments