י"ט תמוז התשפ"ד, 25/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

עיריית קרית ביאליק הולכת בעקבות הולנד: מקדמת פרוייקט ענק להקמת שבילי אופניים

מסלול אופניים. הדמיה: אי. שטרן ניהול פרויקטים הנדסיים בע"מ
Tuesday June 30, 2020

במשך 50 שנה דיברו בקרית ביאליק, על הצורך במסלולי אופניים לאורכה של העיר. עכשיו הדבר הזה מגיע.

עיריית קריית ביאליק, יחד עם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת “יפה נוף”, מקדמים את פרוייקט מטרופן, פרוייקט להקמת שבילי אופניים מטרופוליני.

ראש העיר אלי דוקורסקי, ניפגש עם מתכנני הפרוייקט לישיבת עבודה, בה הוצגו נתיבי ושבילי אופניים שיחצו את קריית ביאליק ויחברו אותה לקריות השכנות. הפרוייקט עתיד לעבור דרך 7 רשויות מקומיות.

הודות לטופוגרפיה מישורית של קריית ביאליק, שימוש באופניים ובכלי תחבורה דו גלגליים, עולה באופן עקבי משנה לשנה. מחקרים מראים כי צמידות לתחבורה ציבורית מעלה את השימוש באופניים, במיוחד אם קיימת תשתית המחברת בין שבילי אופניים ועורקי תחבורה ציבורית ראשיים.

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי

תוכנית אב להקמת שבילי אופניים מטרופוליניים, המחברים בין חיפה והקריות, תאפשר נגישות גבוהה ותוריד את זיהום האוויר מכלי רכב באיזור כולו .

שבילי האופניים יעברו דרך מוקדי משיכה לרוכבים, צירים ראשיים, מוסדות חינוך ותרבות, איזורי תעסוקה ואיזורי תעשייה ומסחר, במטרה ליצור תשתית רציפה לאופניים בין שכונות המגורים לבין מוקדי העניין. על פי התוכנית יוקם נתיב אופניים לאורך כביש 4 ושביל אופניים לאורך נחל הגדורה. שני הנתיבים המרכזיים והמקבילים יחוברו על ידי שבילים מזינים שיעברו דרך שד’ בן גוריון, דרך רבין ורחוב העמקים. בעתיד, עם השלמת הקמת שכונת “נאות אפק” ומחלף ביאליק צפון (מחלף ח”ן), יוקם מסלול המחבר את השכונה החדשה עם שד’ ח”ן ואיזור התעשיה.

העקרונות המנחים של הפרוייקט, הם הפרדה מרבית של שבילי אופניים מתנועת כלי רכב והולכי רגל, רציפות ברכיבה, מעבר נוח ומהיר בצמתים ונסיעה דו כיוונית. פרויקט מטרופן עתיד להתחבר לשבילי האופניים הקיימים באיזור על מנת ליצור רציפות התנועה. לאורך המסלולים מתוכננים לקום נקודות מנוחה כולל מקומות להטענת טלפונים סלולאריים, ניפוח גלגלים ותיקונים קטנים.

ראש העיר אלי דוקורסקי: “אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה בין 7 הרשויות המקומיות בראיה מטרופולינית, ליצירת רצף תשתיתי ותחבורתי לרוכבי האופניים, שיעודד את השימוש בכלי תחבורה נקי, זמין ונוח גם בנסיעות למרחקים ארוכים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments