י"ח תמוז התשפ"ד, 24/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

עיריית קרית ביאליק תעתור לבג”צ נגד משרד הפנים

כך הודיע ראש העיר, אלי דוקורסקי, לאחר שהמשרד החליט לבטל את מענקי האיזון, בסך 6.5 מיליון שקל, ובכך הפך החלטה מפורשת מצידו. דוקורסקי: "מדובר בפגיעה קשה. אלחם שזה לא יקרה"

דוקורסקי ודרעי
Friday November 29, 2019
בן מרדכי

כחודש לאחר שמשרד הפנים התחייב, בפגישה שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי לא יקזז במענקי האיזון לרשויות מקומיות, התבשרו שורה של רשויות, ובהן קרית ביאליק, כי המענקים מבוטלים. בתגובה הוחלט במרכז השלטון המקומי, כי הרשויות שנפגעו מצעד זה, יעתרו לבג”צ נגד המדינה. ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, ציין בריאיון ל”חדשות הקריות”, כי ייאבק עד הסוף נגד החלטת משרד הפנים, שפירושה ביטול מענקים בסך 6.5 מיליון שקל. “לפני מספר שבועות, ערב השביתה עליה הכריז מרכז השלטון המקומי, התקיימה פגישה במשרד ראש הממשלה, במהלכה הודיע המשרד, כי יבטל את כוונתו לקצץ במענקי האיזון לרשויות”, ציין דוקורסקי, “אלא שלפתע פירסם רשימה חדשה, ממנה עולה, שהוא כן מבטל את מענקי האיזון. אם ברשימת הקיצוץ הראשונה שפירסם, דובר על קיצוץ המענק שלנו מ-6.5 מיליון שקלים בשנה ל-3 מיליון שקלים, הרי שהפעם מדובר על ביטול מוחלט של המענק. משמעות הדבר הינה פגיעה קשה בשירותים שמקבלים תושבי העיר, ואני אלחם שזה לא יקרה”.
לשר הפנים, אריה דרעי, יש משהו נגד הרשויות המקומיות?
אין לי מושג. זה נראה כאילו הוא רוצה בכוח לגרום להתמוטטות הרשויות המקומיות. דרעי רוצה שנבוא אליו, נתחנן לקבלת סיוע, נתנהג כפושטי יד ונהיה חשופים ללחציו. זה לא יקרה, מכיוון שאיני משחק את המשחק הזה. נגיש עתירה לבג”צ ונילחם בהחלטה הקשה עד שהצדק ייעשה.
לפני כמה שנים, היתה החלטה עקרונית, על ביטול מענקי האיזון לקריה?
אכן התקבלה החלטה כזו לאחר שעלינו באשכול הסוציו-אקונומי מדרגה 6 ל-7, אך דבר זה אמור להתבצע באופן הדרגתי. בשנים האחרונות המענקים שלנו קוצצו מ-12 ל-6.5 מיליון שקל, וכעת רוצים לבטל הכל בבת אחת. זה לא יקרה, במיוחד לאור הסכמתנו לקלוט 2,000 עולים מאתיופיה, שזוכים להנחה בארנונה. באחרונה חתמנו על הסכם גג עם המדינה, במסגרתו אנו אמורים לקלוט אלפי תושבים חדשים, כאשר על כל תושב חדש, אנחנו מפסידים כסף. פשוט באו עם סכין וחתכו הכל, ללא מחשבה, וכמובן שלא נסכים לכך.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments