י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

עיריית קרית ביאליק תפעל לביטול תאגיד המים

זאת לאחר שחברי המועצה תמכו בביטול התאגיד. השר שטייניץ דחה את הבקשה. דוקורסקי: "נפנה לרשות המים, כדי לאמץ את המלצת שר הפנים לפטור את העירייה מהקמת תאגיד"

בכירי העירייה עם השר שטייניץ: דרישה לבטל את תאגיד המים. צילום: עמיר צוק
Sunday February 10, 2019
גל זייד

בישיבת מועצת העיר האחרונה בקרית ביאליק, תמכו חברי המועצה פה אחד בהצעתו של חבר המועצה יוסי ברבי (“התנועה החברתית”), לפעול לביטול תאגיד המים והביוב. בתום ההצבעה הוחלט, כי העירייה תפעל מול הגורמים הממשלתיים כדי לבטל את התאגיד, כאשר המשימה הוטלה על ברבי.

על רקע ניסיונות העירייה לבטל את תאגיד המים, יזם ראש העיר, אלי דוקורסקי, פגישה עם שר התשתיות והאנרגיה, ד”ר יובל שטייניץ, במהלכה הוצגה בקשת העירייה להחזיר לידיה את ניהול משק המים והביוב בעיר, המנוהל היום ע”י תאגיד “מעיינות החוף”. השר שטייניץ, שדחה את הבקשה, ציין כי חוק תאגידי המים והביוב מחייב את כלל הרשויות המקומיות להתאגד במסגרת תאגיד מים וביוב. כמו כן טען השר, כי עליית תעריפי המים נבעה מהרפורמה בתעריפי המים והביוב, כמו גם מגידול ברכישת המים המותפלים ומעליית מחירי האנרגיה.

דוקורסקי, שהתנגד להקמת התאגיד בעיר, מסר כי על הממשלה לפעול לצימצום תאגידי המים והביוב, תוך החזרת ניהול משק המים לרשויות המקומיות, ובמיוחד במקומות בהם הוכח, כי נוהלו ביעילות ובאחריות. יצוין, כי קרית ביאליק הינה בין הערים האחרונות שהקימו תאגיד מים.

דוקורסקי: “תאגידי המים הוקמו בשל החלטת הממשלה ובעקבות הזנחה מתמשכת של תשתיות המים ע”י רשויות מקומיות וניצול כספי המים למטרות אחרות. בקרית ביאליק משק המים נוהל בצורה מיטבית והעירייה אף זכתה בפרסים על ניהול משק מים יעיל ואיכותי. החזרת הניהול לידינו תאפשר להביא לצימצום המנגנון המיותר ותיטיב עם התושבים”.

ראש העיר הוסיף, כי יפעל מול רשות המים וגורמים ממשלתיים נוספים, כדי להביא לשינוי החוק. “בעבר המליץ משרד הפנים לפטור את העירייה מהקמת תאגיד מים וביוב, בשל יכולותיה המוכחות של העירייה לנהל את משק המים והביוב בצורה יעילה, חסכונית ומיטבית”, אמר דוקורסקי.

חבר המועצה יוסי ברבי: “נמשיך לפעול במסדרונות הכנסת ובמשרדי הממשלה, לשינוי החוק באמצעות חברי הכנסת מכל הסיעות”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments