כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

עלה על הגל

בגיל 29 הפך הבלם-קשר גל אראל, לאחד המנהיגים של הפועל חיפה, שמכניס המון לב ונשמה. אראל, שגם כבש עד כה 4 שערי ליגה, מסביר את השינוי שעבר, מפרגן למאמן שרון מימר, ומשוכנע שהאדומים יסיימו שוב בפלייאוף העליון

אראל: אחרי ארבע עונות במדי הפועל חיפה, החל לנדוד בין קבוצות שונות, ובין השאר שיחק בליגה השנייה בספרד ובפולין. כבש את הפנדל המכריע נגד הפועל ב"ש, שהביא לאדומים את גביע "אלוף האלופים", ומקווה לסייע לקבוצה להתבסס בצמרת הגבוהה (צילום: האתר הרשמי)
Tuesday February 12, 2019
אורי ירון

לאחר שנדד בין שש קבוצות שונות, חזר בעונה שעברה הבלם-קשר גל אראל, לשורות הפועל חיפה, ובעונה הנוכחית הוא מוסיף המון ניסיון, מהווה מודל לחיקוי עבור השחקנים הצעירים ונחשב ללב והנשמה של הקבוצה. “בעונה שעברה לא היה מאושר ממני לעזור לקבוצה להתבסס בצמרת הליגה, ואני משוכנע שהעונה נמשיך במומנטום הזה”, הוא אומר.

אראל (30), שגדל בקרית חיים, החל לשחק כדורגל במחלקת הנוער של הפועל חיפה, ובשנת 2006 היה חלק מהסגל של קבוצת הנוער, שזכתה באליפות היסטורית תחת הדרכתו של המאמן שלומי דורה. בספטמבר 2008 ערך אראל, את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של המועדון, במשחק גביע הטוטו נגד הפועל ר”ג. למרות שהיה אז בן 19 בלבד, השתלב אראל במשחקי הקבוצה, ובתום אותה עונה עלה איתה לליגת העל. כבר בהופעת הבכורה שלו בליגה הבכירה, נגד מכבי נתניה, כבש את שערו הראשון בקריירה, שהיה שער ניצחון. עם הזמן הפך אראל, לשחקן הרכב קבוע במדי הפועל חיפה, בשורותיה שיחק ארבע עונות וכבש 16 שערים בכל המסגרות. ביולי 2013 חתם בהפועל ב”ש, ובחלון ההעברות הושאל להפועל פ”ת, עימה ירד לליגה הלאומית. באחד הריאיונות סיפר, כי אחת הטעויות הגדולות שעשה במהלך הקריירה, היה כשעזב את באר שבע, פרק זמן קצר לפני שזכתה באליפות הראשונה מתוך שלוש אליפויות רצופות. בהמשך שיחק בקבוצות ז’ימנסטיק דה-טרגונה מהליגה השנייה בספרד וזבישה בידגושץ מהליגה השנייה בפולין. בקיץ 2016 חזר אראל לישראל וחתם בהפועל רעננה, כאשר לאחר מכן שיחק בהפועל עכו, עימה העפיל לליגת העל. המשא ומתן לקראת חזרתו לשורות האדומים, היה מהיר מאוד, לאחר ששני הצדדים רצו מאוד בחזרתו. בעונה שעברה היה אראל שותף לאחת העונות המוצלחות של המועדון בכל הזמנים, עם השגת הכרטיס לפלייאוף העליון וזכייה בגביע המדינה.

את העונה הנוכחית פתח אראל מצויין, כאשר כבש את הפנדל המכריע נגד הפועל באר שבע, שהביא לקבוצתו את גביע “אלוף האלופים”. בליגה יש לו עד כה 4 שערים, שניים מהם מהנקודה הלבנה.

כשחזרת בעונה שעברה, לקח לך המון זמן לחזור לעצמך?
בתחילת העונה סבלתי מקרע במיניסקוס, ובעקבות זאת נעדרתי מלא מעט משחקים. לאט לאט החלמתי וחזרתי לעצמי. את הסיפתח הרציני עשיתי אז במשחק הדרבי נגד מכבי חיפה, בו ניצחנו 0:1 והייתי אחד השחקנים הבולטים.

איך אתה מסכם את העונה הנוכחית עד כה?
פתחנו חלש את העונה, כאנטי-תיזה לעונה שעברה, וההחלטה למנות את שרון מימר כמאמן ראשי, הוכיחה את עצמה. שרון מכניס בנו המון ביטחון, עושה לנו שיחות מוטיבציה ויש לו המון ידע בכדורגל. כל אחד מהשחקנים נותן 100 אחוז מעצמו בכל משחק, והניצחון 0:4 על סכנין, מוכיח את זה.

ברמה האישית, יש תחושה, שהעונה אתה לוקח על עצמך יותר?
זה נכון. הדבר קרה בעיקר בעקבות עזיבתם של עדן בן בסט ואלון תורג’מן, וההחלטה להצעיר את הקבוצה. הפכתי לאחד השחקנים המבוגרים והוותיקים במועדון, ואני בהחלט מרגיש, שיש לי את הכלים להיות אחד ממנהיגי הקבוצה. ברמה האישית, אני מציג גרף של התקדמות לעומת העונה שעברה, ומקווה שאמשיך כך.

לאן יכולה הפועל חיפה להגיע העונה?
אני מקווה שנחזור על ההישגים מהעונה הקודמת. הפכנו לקבוצה לוחמת שיורקת דם על המגרש, וזו הדרך הנכונה להגיע להישגים.
הפועל חיפה תצליח לשחזר את העלייה לפלייאוף העליון?
אני משוכנע שכן. יש לנו סגל מצויין, ואין סיבה שלא נגיע לשם.

אינך חושש מעזיבתו של מקסים פלקושצ’נקו, ומכך שהשוער שטקוס יעזוב בתום העונה?
חבל לי מאוד על כך, שמקסים עזב למכבי חיפה, וגם על עזיבתו הקרובה של שטקוס, אבל יש לנו קבוצה מצויינת, והתחזקנו בחלון ההעברות, כך שאני לא מודאג.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments