כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“עצמאות לקרית חיים היא החלום הרטוב שלי”

יו"ר וועד קרית חיים לשעבר, איציק פיטרמן, מברך על היוזמה החדשה להתנתק מחיפה, אם כי פסימי באשר לסיכויי ההצלחה שלה, ומאוכזב מעיריית חיפה והעומדת בראשה, עינת קליש רותם, שלדבריו, לא עשו עד כה דבר למען הקריה

"ישראל ביתנו" אהבו את העבודה שעשיתי בנושא הטיפול בקהילת העולים. איציק פיטרמן
Tuesday January 7, 2020
אבי שני

בשבועות האחרונים עלתה שוב לכותרות סוגיית מתן עצמאות לקרית חיים, בעקבות יוזמה של קבוצת צעירים תושבי הקריה, הדורשים להתנתק מעיריית חיפה. יו”ר וועד קרית חיים לשעבר, איציק פיטרמן, משוכנע כי הסיכוי שדבר כזה יתרחש כעת, הינו נמוך. “הפוליטיקאים לא יאפשרו זאת”, הוא מסביר. “בזמנו הובלתי קמפיין לעצמאות הקריה וחיבורה לקרית מוצקין. החתמנו 5,000 תושבים והבאנו את העצומה לשר הפנים דאז, מאיר שטרית, שהיה אז ב’קדימה’. באותה התקופה הייתי פעיל ב’קדימה’ וחשבנו שהנושא יקודם, אלא שלבסוף זה לא יצא לפועל”.

מה דעתך על היוזמה האחרונה?
בעיניי, מדובר ביוזמה מבורכת. עצמאות לקרית חיים היא החלום הרטוב שלי. יחד עם זאת, צריך להיות מציאותיים, וקשה לי להאמין שהפוליטיקאים ייתנו לדבר כזה לקרות. לכן, מה שעלינו לעשות הוא לדרוש שקרית חיים תקבל רמת שירותים נאותה, מה שלצערי לא קורה היום.

איך אתה רואה את השילטון החדש בחיפה?
השילטון החדש לא עשה כלום עבור תושבי קרית חיים. הקריה ממשיכה להיות בת חורגת לעיר חיפה. ציפיתי שהשילטון החדש ייתן עדיפות לקרית חיים, אך הם בעיקר מדברים ולא עושים. יש דיבורים על תוכנית מיתאר ושיקום קרית חיים מערבית, דבר שיבוא לידי מימוש רק בעוד חמש שנים, אם בכלל.

מה הבעיות העיקריות בהן יש לטפל בקריה?
תושבי קרית חיים לא מקבלים את הדברים הבסיסיים ביותר. רמת הניקיון ירודה מאוד, ואפילו הסימון במעברי החצייה דהוי. בנוסף, הכביש בין קרית חיים לכיוון ה”טכני” של חיל האוויר, משובש ומלא מהמורות. כל יום נתקעות שם מכוניות. אסור לנו להסכים לקבל רמת שירותים כה נמוכה מעיריית חיפה. אולי קליש רותם מתכננת לנו עתיד ורוד, אבל בינתיים המצב קטסטרופה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments