י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

עתירה מינהלית ותלונה במשטרה נגד ראש עיריית חיפה עינת קליש

Friday July 17, 2020

שמח בעיריית חיפה. מה זה שמח? אש. חבר מועצת עיריית חיפה, מסיעת “הירוקים”, מוטי בליצבלאו, הגיש השבוע עתירה מנהלית ותלונה במשטרה נגד ראש עיריית חיפה, עינת קליש, יו”ר דירקטוריון חברת “יפה נוף”, חבר המועצה יואב רמתי וכן נגד עיריית חיפה וחברת “יפה נוף”. לטענת בליצבלאו, הם מתעלמים מחוות דעת של הוועדה לניגוד עניינים, שקבעה חד משמעית, כי רמתי, בעל קשרים עסקיים עם ספקים שעובדים עבור חברת “יפה נוף”, מנוע מלהמשיך בתפקידו. בליצלבאו טוען, כי דרש מראש העיר להפסיק את כהונתו של רמתי בדירקטוריון “יפה נוף”, אבל לא נענה כלל.

בעתירה, שהוגשה בעזרת משרד עו”ד א. שילה ושות’, נטען כי כבר עם מינויו של רמתי ליו”ר דירקטוריון חברת “יפה נוף”, שהיא בבעלות העירייה ומשרד התחבורה ועוסקת בעבודות תשתית, כמו פרוייקט המטרונית, הועלה חשד לניגוד עניינים בשל עבודתו של רמתי, מהנדס חשמל במקצועו, בחברה שעבדה עבור “יפה נוף”. 

חברי סיעת הירוקים פנו למשרד המשפטים, לוועדה לניגוד עניינים, וזו אכן בדקה את הנושא לעומק, תוך בקשת התייחסות מהעירייה ומ”יפה נוף”. בסופו של דבר, פסקה הוועדה, בסוף חודש יוני, כי אכן יש ניגוד עניינים בכהונתו של רמתי. “הוועדה סבורה, כי נוכח ניגוד העניינים המקיף, הכרוך בזיקות לספקים המצויים בליבת העיסוק של חברת “יפה נוף”, ואשר מעורבים ברוב הפרוייקטים הגדולים שבהם עוסקת החברה, יואב רמתי אינו יכול לכהן כדירקטור בחברת “יפה נוף”, לא כל שכן כיו”ר הדירקטוריון”. הוועדה גם קבעה כי גם בתור חבר מועצה, יתקשה רמתי לדון בנושאים הנוגעים ל”יפה נוף” ולכן המליצה שייערך לו הסדר, לפיו ימנע מלטפל בנושאים הקשורים ל”יפה נוף” וכן לפרוייקטים בתחום התשתית והנדסת חשמל, אלא באישור היועצת המשפטית ובתנאים שייקבעו. 

לטענת בליצבלאו, לאחר שהעירייה לא ענתה לפניותיו, בנוגע ליישום חוות הדעת של הוועדה לניגוד עניינים, הוא החליט להגיש עתירה מנהלתית, שתחייב את העירייה להפסיק את כהונתו של רמתי ב”יפה נוף” ובמקביל הגיש תלונה במשטרה, בחשד לקיום ניגוד ענייניים בהמשך כהונתו של רמתי.

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה לעתירה ולתלונה שהוגשה במשטרה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments